„Маршруткі“ — ракова пухлина країни

„Маршруткі“ — ракова пухлина країни

 
Маршрутки, як тимчасове явище, з'явились на початку 1990-х, але за цей час вони вщент витіснили громадський транспорт, фактично не контролюються з боку Держави і щороку вимивають від 50 до 100 мільярдів гривень тіньових прибутків. Крім такого зухвалого пограбунку Держави, маршрутки є джерелом найбільшої смертності на дорогах, їх називають "труни на колесах".
Чи не занадто велика ціна?

 
В Україні не існує нормального і цивілізованого державного міжміського автобусного сполучення — це факт. Натомість існує ціла орда нахабних і безкарних "маршрутчіков" та ціла кагала "компаній-пєрєвозчіков", котрі є осередком величезної корумпованої схеми. І, здається, цю "мафію маршрутчіков" перемогти просто нереально...
Попри реформи, на жаль, в сфері міжміських та міських автобусних перевезень жодних зрушень на краще поки що непомітно, радше навпаки.
Цією публікацією хотілося би звернути увагу Міністерства інфраструктури і транспорту України та його очільника, Володимира Омеляна, на вже кричущу ситуацію з "автобусними" перевізниками по всій Україні і на Запорожжі зокрема, де диспетчери провінційних районних автовокзалів навмисне не продають квитки, змушують пасажирів сплачувати проїзд готівкою водіям-"маршрутчікам", потім ділять цю "чорну" готівку між собою; а знахабнілі "воділи-маршрутчікі" нагрібають пасажирів без квитків і брутально викидують зі своїх бидломаршруток пасажирів з квитками та Захисників України з посвідченням УБД... І таких випадків стає дедалі все більше, а скаржитись просто немає сенсу, бо ніхто на скарги просто не реагує...
Власне, така ситуація по всій Україні...
Втім, це була марна спроба.
Спойлер: чиновники не реаґували.

Кожен з нас постійно читає про подібні випадки нахабства "маршрутчіков", проте, кожен може стати наступною жертвою...
Отже, я, автор і власник сайту «Порохівниця» Дмитро Дзюба, теж став жертвою "автовокзально-маршрутной бріґади" в місті Токмак, вранці 18 липня 2018 року, коли намагався виїхати до міста Дніпро.
• „Я — жертва маршрутчіка“
«Порохівниця» цими днями опублікувала низку публікацій про "маршрутчіков". Всі вони мають менше 10 переглядів, бо це нікому не цікаво. Спроба привернути увагу чиновників теж виявилась марною: Омелян взагалі не відреаґував, попри те, що був затеґаний декілька разів, Дідьківський відреаґував обнадійливим коментарием і просив повідомити у приват обставини інциденту з маршрутчіком та працівниками автостанції, але повідомлення у приваті за тиждень чиновник так і не відкрив...
Тож, публікації опубліковані радше для хроніки реалій життя.
• „Ватнікі-маршрутчікі“
• „Маршрутчікі“ — бидло проти людей
• Позбутися „маршруток“: місія нездійсненна?
• „Маршруткі“ VS «Укрзалізниця»

Якщо в ґуґлі набрати слово "маршрутчік", то можна буде до зелених віників читати чисельні новини та скарги людей на знахабнілу поведінку так званих "воділ-маршрутчіков" (навмисне пишеться саме так, як вони самі себе називають). Щодня сотні пасажирів стикаються з безкарним нахабством цих "воділ" як у міському транспорті, так і в міжміському. Щодня люди не можуть спокійно дістатись до роботи й додому по місту, і вже тим паче немає можливості без проблем, спокійно та комфортно подорожувати автобусом по країні.
Адже за доволі значну суму вартості квитків пасажир отримує замість міжміського автобусу маленьку брудну та розбиту бидломаршрутку з нахабним бидло-"воділой" та гучним бидло-шансончіком на увесь салон. І ось цей "летючій голандець" летить по розбитим автошляхам з крейсерською швидкістю, а в паузах між "пєснямі про тюрьму і пацанов" ти чуєш, як в цій бидломаршрутці кожна деталь бореться за своє життя самостійно, жалістно поскрипуючи та підвиваючи, і ти молишся - не тому, що віриш у господа, а просто щоб хоча би доїхати...
Це у кращому випадку. У гіршому випадку тебе, пасажира з квитком, з відбірним матюжжям просто випхає "воділа-маршрутчік" зі свого сараю під веселі посмішки дистпечерки-контролерши автовокзалу, бо вони, бачте, набрали вже пасажирів без квитків і поділили поміж собою бабло. А "добрая тьотя дістпєчєр" миттю "анулює" квиток пасажира, якого щойно брутально викигули з маршрутки ("нєт білєта - нє било і пассажира") і запропонує заплатити іншому "воділє", бо ж "білєтав нєт, а так можна уєхать". Якщо ж тобі "свєзло" таки їхати в цьому брудному сараї з волаючими зековськими "пєснямі", то спроба зробити водію зауваження чи прохання вимкнути цей додатковий чинник роздратування також може призвести лише до одного - бидловоділа просто випхає х матюжжям посеред дороги пасажира зі своєї бидломаршруткі.
І решта пасажирів ані пискнуть, щоб і їх бува не викинули...
І "воділи" не бояться, бо їм за це нічого не буде!

Після останніх резонансних аварій за участі маршруток з великою кількістю загиблих людей вже через тиждень резонанс в медія-просторі вщух. Всі геть забули за небезпеку від маршруток і "маршрутчіков", позаяк вихідні, море, літо...
Немає сенсу вкотре публікувати всі ці жахливі фото з місця смертельних аварій маршруток, з металобрухту котрих витягають понівечені тіла людей... Це все одно нічого не змінить...
Тим часом аварії з маршрутками тривають щодня, смертельні в тому числі. Щоправда, намітилась цікава тенденція — на деяких телеканалах тепер не згадують, що в аварію потрапила рейсова маршрутка міжміського сполучення, а просто кажуть "мікроавтобус". Та й "маршрутчікі" вочевидь пройшли якийсь внутрішній "маршрутніцкій" інструктаж: під час аварій першим ділом зривають табличку з маршрутом і держномери. Крім того, з нових хитрощей у "маршрутчіков" — поява табличок "нерегулярні перевезення" — тобто, це означає що маршрутка, задіяна на регулярному міжміському рейсі з табличкою "нерегулярні перевезення" не вважається рейсовим маршрутом, а пасажирів в салоні "маршрутчік" назве "родствєннікамі" в разі перевірки.

Перевірки „маршрутчіков“ і „пєрєвозчіков“
замкнуте коло

Щоразу після гучних та резонансних смертельних аварій за участю маршруток починаються гучні й показові "перевірки".
На телевізори вилазять насуплені мармизи чиновників, грізно махають руцями, обіцяють раз і назавжди покінчити з маршрутками, покарати всіх винних. Миттєво після цього провладні фарисеї геть все забувають, так звані "перевірки" пари десятків маршруток на телекамери для вечірніх новин за тиждень сходять нанівець і всі "забувають" про проблему до наступної резонансної аварії з багатьма смертями. І потім знову все це починається по новому колу: насуплені мармизи чиновників, суворі накази, обіцянки ретельних перевірок і усунення недоліків... І так щоразу...

Цього разу із "грізними" заявами вийшли міністр інфраструктури і транспорту Володимир Омелян, а через тиждень після житомирської аварії сам прем'єр-міністр Володимир Гройсман.
Все як завжди: суворі намурмосені вирази обличч, суворі вказівки, "карати-перевіряти"...
Прем'єр Гройсман може скільки завгодно суворо прясти вухами, але є одне але...

Все були би файно, ось тільки "Особливий наказ" прем'єр-міністра Гройсмана про перевірки перевізників, покладений на контролюючий орган мінінфраструктури «Укртрансбезпека» цей самий контролюючий орган виконати не може через ..."мораторій на перевірку перевізників", прийнятий ...у 2014 році.
Ще раз: перевіряти перевізників забороняє "мораторій", прийнятий депутатами Верховної Ради вже після Майдану, в 2014 році!
Абсурд: Держава не має права перевірити цілу орду приватних "компаній-пєрєвозчіков", котрі щонайменше 50 мільярдів гривень щороку вимивають з країни в тіньові прибутки на свої кишені, а деякі фахівці транспортних перевезень говорять, що вимивається щороку до 100 мільярдів гривень з Держави! Але перевірити Держава цих зухвалих грабіжників не може через "мораторій перевірки перевізників", прийнятий депутатами Верховної Ради!
Тому, «Укртрансбезпека» максимум що може, це перевіряти самих "маршрутчіков", а "компаніі-пєрєвозчікі" у нас недоторканні! І зняти цей незаконний "мораторій" може тільки Верховна Рада.

Можна подумати, що ані Гройсман, ані Омелян не знають про "мораторій"? Та шо ви таке кажете! 🙂
Чудово вони знають і про незаконний "мораторій", і чудово знають, що ніхто під Верховно-Радянським Куполом не скасує незаконний "мораторій", позаяк, хто ж буде різати курку з золотими яйцями — від 50 до 100 мільярдів тіньових прибутків щороку!
Можливо, саме тому в останніх "грізних" заявах від Омеляна та Гройсмана ані слова не було сказано про заміну маршруток на справжні, нормальні, сучасні, ВЕЛИКІ АВТОБУСИ МІСЬКОГО І МІЖМІСЬКОГО ТИПУ!
Послухайте півгодинний "бла-бла-кар" від Омеляна — ані слова про необхідність заміни маршруток на АВТОБУСИ! Тахометри чи що там? Так вони повинні були бути введені в дію ще у 2012 році! Замість них є так звані "шайби" на папірцях, де маршрутник руцями має щось позначати, але у жодного "маршрутчіка" таких "шайб" немає. Електронний кабінет перевізника? Але пасажири не зможуть заходити в електронний кабінет перевізника, доступ туди будуть мати лише перевізник, мінінфраструктури і поліція. Звісно, ніхто цим користуватись ніколи не буде, просто розпиляють черговий десяток мільйонів на створення "електронного кабінету перевізника", якийсь студент створить простенький сайтик-презентацію і ніхто ніколи на той сайт не зайде. Омелян вважає що всі навколо дурники? (Як це Омелян вкотре не почав свою улюблену мульку про "гіперлупу"?..)
Бо ніхто НЕ зацікавлений в заміні маршруток на нормальні автобуси!
Єдиний, хто обережно висловився про заміну маршруток на АВТОБУСИ — в.о. начальника "Укртрансбезпеки" В'ячеслав Дідьківський.
Омелян краще буде розвішувати локшу на вуха про "гіперлуп" з метою видурити у Держави мільярди долярів на ніби-то будівництво якоїсь там лінії "гіперлупу". Бевзь, спочатку пасажирські автобуси і потяги до ладу доведи, гіперлупу воно мусолить...
(Даруйте, але ставитись з повагою до чиновників, котрі брешуть і не червоніють якось не виходить).
Схоже, кар'єра Омеляна від радника до начальника управління департаменту РФ у МЗС в 2011-2012 роках далась взнаки.
Яке дивне "соупадєніє", але в той час, коли львівянин Омелян очолював департамент РФ в МЗС, найбільший в Україні Львівський Автобусний Завод (ЛАЗ) потрапив у власність ...Віталія Чуркіна, представника РФ в ООН, щоправда і ЛАЗ, і Дніпровський автобусний завод були оформлені на племіника россійського "дипломата" Іґоря Чуркіна. До 2014 року ЛАЗ був стрімко доведений до банкрутства та юридично ліквідований, оснащення вивезено на Дніпровський автобусний завод в Кам'янське (тоді Днєпродзєржинск), котре все ще у власності Іґоря Чуркіна.
Схоже, найбільший автобусний завод України вбивали навмисне!
Але це ж "соупадєніє", зараз чиновник Омелян точно на Державу працює, чи не так?..

З яким же успіхом проводяться перевірки? Та практично з ніяким.
«Укртрансбезпека» та її регіональні відділи просять зняти "мораторій", бо не можуть виконати "Особливий наказ" Гройсмана про перевірки перевізників через "мораторій на перевірки перевізників". Ви перевіряйте, але "мораторій" вам забороняє перевіряти, але перевіряйте.
Зухвалі "маршрутчікі" весело тікають від інспекторів «Укртрансбезпеки», в крайньому випадку їх штрафують на ...85 гривень (виручка за 5 хвилин). Виявлено нелегального перевізника? А чіпати та ретельно перевірити перевізників не дозволяє "мораторій на перевірки перевізників". Перевірка перевізника можлива лише в разі скарги. Але до візиту перевіряючих там будуть готові, всі знають, як це робиться.
Замкнуте коло якесь... Ось і всі перевірки...

«Укртрансбезпека» знайшла можливість частково обходити незаконний "мораторій".
Попри існуючий мораторій на перівірки, за рахунок того, що у вересні минулого року «Укртрансбезпека» та Держпраці підписали угоду про співпрацю і Держпраці є в списку тих органів центральної влади, на які не поширюється дія мораторію, інспектори «Укртрансбезпеки» мають можливість долучитись до перевірки перевізників.
Ось як відбувається перевірка "Приватавтолюкс" у Миколаєві.

Укртрансбезпека спільно З Держпраці здійснює перевірку перевізника Приватавтолюкс

Попри існуючий мораторій на перівірки, за рахунок того, що у вересні минулого року Укртрансбезпека та Держпраці підписали угоду про співпрацю і Держпраці є в списку тих органів центральної влади, на які не поширюється дія мораторію, інспектори Укртрансбезпеки мають можливість долучитись до перевірки перевізників. Ось як відбувається перевірка "Приватавтолюкс" у Миколаєві.

Опубліковано Укртрансбезпека Вівторок, 31 липня 2018 р.

 
Зверніть увагу — перевіряється ліцензований перевізник, в штаті якого офіційно зареєстровано лише 6 водіїв, а фактично працює понад 100 "маршрутчіков". Закон один для всіх, тому перевізник оштрафований на 17 тисяч гривень. З одного боку, правильно, з іншого боку, завтра керівник цього підприємства звільниться і піде в тінь нелегальним перевізником, бо з огляду на нелегальність, перевірки нелегальних перевізників практично не торкаються.
Тобто, виходить, що мініфраструктури заганяє в тінь перевізників?
Згадаймо, що у вищезазначених переливаннях з пустого в порожнє від Омеляна ані слова про те, щоби прибрати маршрутки і в рамках реформи громадського транспорту завести нарешті цивілізовані автобуси міського і міжміського типу.
Ой, яка негарна картина вимальовується...

Безпека без безпеки

«Укртрансбезпека» має офіційну сторінку в глобальній соцмережі. Хочеться щиро вірити, що цей контролюючий орган намагається змінити ситуацію на краще, попри те, що у них фактично зв'язані руки. Але знову ж, якщо переглянути публікації та відео, мова не стоїть про автобуси взагалі, лише про переобладнання маршруток...

Переобладнані з вантажних авто маршрутки - зона підвищеного ризику для пасажира

І ще до питання переобладнаних маршруток

Опубліковано Укртрансбезпека Вівторок, 31 липня 2018 р.

 
Яке "переобладнання маршруток"?
Та їх вгазалі прибирати треба!
В цивілізованій європейській країни повинен бути цивілізований громадський транспорт — ВЕЛИКІ АВТОБУСИ МІСЬКОГО І МІЖМІСЬКОГО ТИПУ з фаховими водіями, а не вуличне аґресивне бидло на барбухайках, котрі щодня вбивають людей!

Переобладнані маршрутки - зона підвищеного ризику

Абияк прикручені до підлоги болтами сидіння, які при екстренному гальмуванні відриваються, завдаючи додаткових травм пасажирам; розбалансована жорсткість кузова, за рахунок чого авто "веде" під час нештатного маневрування; перегороджені аварійні виходи через встановлення додаткових сидінь та недостатньої величини аварійні люки, що призводить до втрати дорогоцінного часу, коли потрібно надати невідкладну допомогу постраждалим у випадку ДТП. Часто ціною цих згаяних хвилин є людські життя. І це тільки незначний перелік факторів ризику, які присутні у випадку здійснення перевезення пасажирів переобладнаними з вантажних авто.Пам'ятаймо про це, коли прийматимемо рішення чи сідати у переобладнану маршрутку.

Опубліковано Укртрансбезпека Вівторок, 31 липня 2018 р.

 
„Маршрутки — під контроль“ — називається наступний сюжет.
"Знаєте, пасажири самі біжать в наші маршрутки" — бреше один з "маршрутчіков".
Звісно, а КУДИ ЩЕ людям сідати, коли НЕМАЄ нормальних ВЕЛИКИХ АВТОБУСІВ МІЖМІСЬКОГО ТИПУ!?
На автовокзалах великих міст за день можна нарахувати двійко-трійко нормальних автобусів (та й то це будуть комерційні рейси на Польщу), а решта того, що всі звуть словом "автобус" — це перероблені з вантажних бусів "маршруткі".
"Пам'ятаймо про це, коли прийматимемо рішення чи сідати у переобладнану маршрутку" — нагадує глядачам "Укртрансбезпека".
Ой, як цинічно, панове з міністерства інфраструктури і транспорту! А прибрати маршрутки-вбивці і завести нарешті ВЕЛИКІ АВТОБУСИ МІСЬКОГО І МІЖМІСКОГО ТИПУ що заважає?
Ну, всі знають, що заважає...
Від 50 до 100 мільярдів гривень щорічного тіньового прибутку...

Як відбуваються посилені заходи контролю за дотриманням перевізниками вимог чинного законодавства на Одещині

Завдяки посиленій увазі засобів масової інформації до системи оперативних заходів контролю за дотриманням перевізниками, які займаються пасажирськими перевезеннями, вимог чинного законодавства, стають очевидними усі сторони цього важко контрольованого, почасти стихійного процесу пасажирських перевезень. Особливо важливим є соціальний фактор. Адже існує цей вид послуг для нас, пасажирів, і не може існувати без нас. Тому так важливо для кожного і з нас не обрати в ньому роль статиста.

Опубліковано Укртрансбезпека Понеділок, 30 липня 2018 р.

 
"Пасажирам самим слід піклуватись про свою безпеку" — вказано на плашці відеосюжету. А нащо тоді Держава, міністерство транспорту, контролюючі органи, поліція? Контролювати орду маршрутної мафії повинні пасажири? Абсурд! "Не сідайте в нелегальні маршрутки, запитайте ліцензію у водія" — радить журналіст. Ну-ну! Спробуйте бодай що запитати у "маршрутчіка" — матом так обкладе, що не відмиєшся, і в маршрутку воно після питань вже не візьме, бо ж воно "царь і боґ дороґ". А визначити легальна чи ні маршрутка взагалі неможливо.
Вражає і рабська поведінка деяких пасажирів. В сюжеті пасажири покірно і з посмішками брехали на телекамеру, що вони "родичи" нахабного "маршрутчіка". Цікаво, якби того дня "маршрутчік" їх не довіз до Одеси, ті що вижили, написали б заяву на "родича"?

І таких відеосюжетів можна тут зібрати десятки, проте ані відеосюжети, ані показові перевірки не зрушують з мертвого місця головну проблему — "маршрутчіков-пєрєвозчіков"!
Можна безперервно переливати з пустого в порожнє, але доки не буде політичної волі і жорсткого рішення Держави — проблема не вирішиться сама по собі...

Влада України не зацікавлена у вирішенні транспортних проблем, адже цей ринок є багатим: його щорічний оборот — від 50 до 100 мільярдів гривень, що вочевидь лишаються в тіні!
Певно, достеменна цифра тіньових мільярдів невідома, позаяк звідусіль лунають різні цифри.
50 мільярдів гривень щороку за даними такої собі "профспілки перевізників" мають прибуток "компаніі-перевізники", а ось фахівець транспортних перевезень Олександр Кава говорить, що вимивається щороку до 100 мільярдів гривень.

Пан Кава зазначає: те, що приватний бізнес є більш ефективним за державний — міф.
— «Ми бачимо, скільки людей страждає від приватних перевізників. В Україні регулювання ринку автобусних перевезень є на рівні Африки. Ми часто чуємо, що політики підігрують олігархам, розповідаючи про погану «Укрзалізницю». Водночас, травматизм пасажирів на залізниці дорівнює нулю! За останніх п'ятнадцять років ніхто не помер, користуючись послугами поїзда чи електрички. Непотрібно недооцінювати «Укрзалізницю» і керуватися стереотипами», — запевняє Олександр Кава.
Фахівець вважає, що автобуси є травматичним видом транспорту, бо на цьому ринку є лише приватні перевізники, які недбало ставляться до своїх клієнтів.
— «Політики, які підігрують олігархам, хочуть, щоб на  залізниці зробили те саме, що й на ринку автобусних перевезень. Тобто щоб його заполонили приватні особи», — додає експерт Олександр Кава.

Олександр Кава підкреслює: дивно, що влада України не зацікавлена у вирішенні транспортних проблем. Адже цей ринок є багатим. Його щорічний оборот — 100 мільярдів гривень.

Звісно, на «Укрзалізниці» теж купа проблем: старий і зношений рухомий склад потягів, низький комфорт, теж зухвалі провідниці у замурзаній спідниці, сама структура залізниці все ще совєтська по своїй суті, бо тримається совєтського адміністрування й поділу та на половині станцій присутня мова окупантів.
Ще є нагальна проблема з нереформованою "транспортной міліциєй", котру теж обізвали "поліція", але там лишились все ті ж мєнти, котрі часто просто нападають на пасажирів з метою "сбіть баблба"...
Але, на залізниці практично неможливо сісти в потяг без квитка. Касири не кажуть "падайті к правадніку і он вас пасадіт", як це зазвичай відбувається на провінційних автобусних станціях. Залізничні каси продають квитки, пасажир з квитком сідає у вагон на своє місце і безпечно їде потягом до місця призначення.
Залізницею можна доїхати ЖИВИМ...

Крапки над „і“

В цьому місці зазвичай частина читачів можуть почати кричати про бариг-олігархів, і частково будуть праві. Проте, давайте одразу відділимо зерна від плевел, м'яке від теплого та розставимо крапки над „і“.
Ґвалт в дусі "Порох вінават" одразу можна відкинути.
Не забуваймо, після 2014 року Україна — парляментсько-президентська республіка, повноваження Президента України максимально обмежені рішенням Верховної Ради для запобігання узурпації влади, як це сталося за режиму януковича.
Тобто, зараз всі ці питання, щодо реформ, інфраструктури, транспорту, тощо, в першу чергу мають вирішувати і контролювати парлямент і уряд — Верховна Рада і Кабінет Міністрів.
Верховний Головнокомандувач і Президент України Петро Порошенко чітко виконує свої повноваження, не виходячи за рамки означених повноважень. Він не має права втручатись. Забезпечення безпеки на дорогах, розвиток інфраструктури — це повноваження Кабінету Міністрів, себто, уряду. Прийняття певних рішень відбувається спільно з парляментом — Верховною Радою.
Але ми бачимо, що контролюючий орган уряду не має можливості провести навіть повноцінну перевірку через "мораторій", позаяк скасувати цей мораторій має Верховна Рада.
Втім, виникає підозра, що ніхто не зацікавлений у скасуванні "мораторію на перевірку перевізників".
І всі розуміють, чому...

Мафія непереможна?

Маршрутки перевіряють, а нелегали… їздять — таку публікацію публікує урядова газета «Голос України»
"Нічого нового: всі факти відомі вже не роками, а десятиліттями. А досягти істотних змін за цей час так і не вдалось.
Усі продовжують виконувати свої функції. Боротьба за безпечний і легальний транспорт перетворилась на перманентний процес, кінця якому не видно."
Виявляється, перевіряти "маршрутчіков" практично неможливо.
"Дуже часто водій говорить, що просто підвіз знайомих на базар. Вплинути на них практично неможливо."
Хоч як парадоксально звучить, але бізнес пасажирських перевезень, котрий мав би здійснюватися в надзвичайно жорстких рамках закону, бо йдеться про життя і здоров'я людей, залишається найбільш "тіньовим". Чого тільки варте бюджетне фінансування відшкодування пільгових перевезень. Досі в цій сфері немає хоча б елементарного обліку, а тому ніхто точно не скаже, кому й за яку роботу йдуть мільйонні компенсації? Намагання запровадити монетизацію цих пільг наштовхнулось на глуху стіну несприйняття на місцях.

Ба більш того, відчуваючи власну безкарність і недоторканність, зухвалі "пєрєвозчікі" взагалі пропонують пустити "маршруткі бєз крєсєл"! Поки що для міських перевезень.
В Днепре могут появиться маршрутки без сидячих мест
"Автор проекта, Павел Чернышов, уверен, что такие маршруты смогут принести больше денег г̶о̶с̶у̶д̶а̶р̶с̶т̶в̶у̶" маршрутній мафії!
Правильно, а нащо кріслами займати місце, коли можна тупо вантажну маршрутку завантажити стоячими пасажирами вщент, набивши сотню-дві людей і отримувати вдесятеро разів більший тіньовий прибуток!
Щось підказує, що подібне "ноу-хау" рано чи пізно якесь корумповане провладне рило таки запровадить...
Достатньо лиш запровадити, а далі нинішні скотовозки стрімко перетворяться на вантажні скотовозки.
Маршрутки теж з'явились як тимчасове явище на початку 1990-х...

В Україні маршрутка витіснила всі інші види громадського транспорту.
Замість водіїв громадського транспорту, які мають пройти спеціальне навчання, постійно проходити інструктажі, медичні огляди і таке інше, пасажирськими перевезеннями займаються невідомо які "пєрєвозчікі" і ціла орда недорозвинутів деґенератів без ознак інтелекту з фальшивими водійськими правами, категоріями, без документів, з купою порушень, на котрі контролюючи органи закривають очі, позаяк корупція "рєшаєт всьо"...
Каста недоторканних "маршрутчіков-пєрєвозчіков" спокійно собі існує не перший рік та диктує свої правила Державі і Нації.
Так звані "пєрєвозчікі" постійно "выіґрывают тендеры". Маршрутки вимивають міські і обласні бюджети, позаяк прибутки йдуть не до бюджету, а в кишені "пєрєвозчіков". На фінансування і підтримку державного громадського міського і міжміського транспорту коштів просто не вистачає. Автопарк давно застарів і немає коштів на його оновлення. Тактика маршрутчіков міських перевезень також всім відома — їхати поперед громадського транспорту і забирати максимум пасажирів, набиваючи свої бидломаршруткі немов банки з оселедцем, конкуруючи одне з одним, влаштовуючи перегони один поперед одним. Інколи люди на зупинках стають свідками конфліктів між маршрутчікамі і водіями автобусів-тролейбусів, бо, мовляв, автобус "посмєл прієхать".
А коли у 2014 місто Дніпро закупило великі автобуси міського типу, всі 25 нових автобусів "спалили невідомі"! Нащо нові великі автобуси, коли є орда роздовбаних маршруток, котрі чомусь називають словом "автобус" навіть в міністерстві транспорту...
Так звані "пєрєвозчікі" постійно піднімають тарифи на перевезення, тиснуть на Державу, маршрутчікі немов "капрізна дєвіца" щоразу влаштовують "забастовкі" за кожну зайву гривню, погрожують "устроіть коллапс", тощо. При цьому, більшість "маршрутчков" та "компаній-пєрєвозчіков" взагалі нелегальні.
Маємо величезне поле корупції: маршрутчікі платять хабарі за водійські права, за водійську категорію, за ліцензію, за дозволи, за техогляд — за все платяться хабарі цілій низці відомств, від так званої "поліції", до мінінфраструктури. Хіба це не так?
Схоже, така ситуація всіх влаштовує...

В попередніх дописах сайту «Порохівниця» вивчалось питання сепаратизму маршрутчіков, наводились добірки лише останніх новин з медія-простору про інциденти та смертельні аварії, і список цих новин вийшов вражаючим...
З огляду на вищенаведене, постає питання: чи можна вважати маршрутчіков людьми?
Ні, це не люди, це внутрішній ворог! Маршрутчіки — це українофоби, сепаратисти, коллабораціоністи, ватніки, аґресивне бидло і вбивці пасажирів. Щодня на дорогах в тилу Українців гине більше людей, аніж на лінії фронту, і половина цих смертей приходиться на маршрутки — ці швидкістні труни на колесах...
Маршрутчікі — це метастаза, що роз'їла країну зсередини і призвела до справжнього колапсу.
Жертвою маршрутчіков може стати кожен з нас...
Але "маршрутчікі" — лише раби "пєрєвозчіков".

Ліквідовувати необхідно "пєрєвозчіков"! Вводити мораторій на так звані "маршрутні перевезення", створювати ДЕРЖАВНУ монопольну організацію на зразок "Укрзалізниці" (смертність пасажирів там дорівнює 0), і пасажирські автобусні громадські перевезення має контролювати Держава! Водіїв, які дійсно мріють і хочуть бути водіями автобусів — підтримати з боку Держави, допомогти людям пройти навчання, переатестації, наново підтвердити категорію D, пройти необіхдні інструктажі, як це робиться для водіїв автобусів в Європі (знання на випадок аварій, перша медична допомога, тощо) і нарешті прибрати цю пост-совєтську корупційну відрижку у вигляді "маршрутчіков-пєрєвозчіков"!
Хтось бачив такий "вид громадського транспорту" як "маршрутки" в Європі, Канаді чи США? Автобуси і тільки автобуси: міські, шкільні, міжміські, спеціалізовані... Але у нас навіть чиновники міністерства інфраструктури і транспорту чомусь називають словом "автобус" роздовбані вантажні барбухайки, кустарно перепиляні в гаражах під "маршруткі" — це називають навіть "громадський транспорт"! Та немає в Україні ніякого громадського транспорту!..
Державна монополія і відповідний контроль та дотримання Закону дозволять зупинити це щорічне пограбування України на сотню мільярдів гривень і створять нарешті цивілізований громадський транспорт!

Маршрутчікі повинні бути ліквідовані як клас!
Автобусне сполучення повинно здійснюватись АВТОБУСАМИ МІСЬКОГО І МІЖМІСЬКОГО ТИПУ, а не бидломаршруткамі з бидловоділамі-маршрутчікамі.
Маршрутки — це рівень Банґладеш, Ніґерії та РФ.

Титульна світлина: © Dmytro Dzyuba: рейс №00333 "Бердянськ - Дніпро" АР4759АА і бидло-воділа-маршрутчік цього рейсу за мить до нападу на мене 18.VII.2018.
© Дмитро Дзюба
31.VII.2018
© «Порохівниця»