Україна, НАТО і гарантії безпеки
В Україні десятий рік триває війна…
В центрі Європи, де розташована Україна, палає війна…
Війна сталась через грубе порушення “гарантій безпеки”, котрі Україні надали у “Будапештському меморандумі” 5.Ⅻ.1994
Ті “гарантій безпеки” вартували дешевше паперу, на якому їх написали.
Десять років Україна щитом прикриває Європу й неймовірною ціною життів рятує Світ від терористичного квазідержавного утворення "рф", котре від безкарності чинить все більші воєнні злочини й Світ закриває на це очі… ООН, НАТО й решта глобальних безпекових організацій бездіяльно спостерігають, як Україну знищує нахабний аґресор.
Система світової безпеки вже давно “мертва коняка”!
Десятиліттями НАТО запевняло, що для України “двері відкриті”, але відкривши двері Україну туди не впускають! Частина членів НАТО проти вступу України, бо "це спровокує ескалацію конфлікту"! Тому, Україні знову пропонують якісь “гарантії безпеки”…
„Це ж було вже!“…
Україні потрібні не безпекові гарантії,
а гарантії членства в НАТО
Костянтин Єлісєєв
український дипломат
З наближенням саміту НАТО у Вільнюсі 11-12.Ⅶ.2023 активізуються дискусії на тему надання гарантій безпеки нашій Державі.
Сигнали в рамках саміту Європейської політичної спільноти в Молдові, після зустрічі міноборони НАТО в Осло, коментарі канцлера ФРН Шольца та держсекретаря США Блінкена, а надто реакції на все це з кремля, вказують на те, що ідея безпекових гарантій для самозахисту України стає визначальною.
Проте для довгострокових інтересів України це навряд чи позитив. Адже там, де двосторонні чи багатосторонні гарантії безпеки, там менше місця для членства України в НАТО. Хто і що б не говорив, що це не так.
Розберімося, чому ідея так званих гарантій безпеки для України не є панацеєю.
1️⃣ По-перше, безпекові гарантії для України — це не про мир, а про війну. У тому концептуальному вигляді, в якому вони наразі обговорюються, гарантії стосуються здатності нашої Держави протистояти значно сильнішому в ресурсному вимірі ворогу власними силами. Ключове тут — власними силами, хай навіть і з певною матеріальною допомогою союзників. Отже йдеться виключно про міжнародну допомогу Україні у реалізації її права на самооборону у відповідності до Статуту ООН. І не більше.
2️⃣ По-друге, такі гарантії — це не про запобігання новій агресії, а про її запрошення. Ефективна стратегія стримування може бути реалізована лише колективними зусиллями, а не наодинці. Хай би й максимально здатна, військово розвинута та досвідчена на полі бою Україна все одно залишиться предметом збройних зазіхань з боку експансіоністської та реваншистської росії. Відбити бажання до нових авантюр у кремля зможе лише членство нашої Держави у Північно-Атлатичному Альянсі. Це аксіома, що доведена роками протистояння. Тим паче, режим кращої підготовки до майбутньої війни — не найкращий стимул для іноземних інвестицій та розбудови якісно нової економіки за стандартами Європейського Союзу.
3️⃣ По-третє, досвід Ізраїлю — не варіант для України. Наші країни перебувають у різних географічних умовах та рельєфах, а також в різних вагових категоріях як наших країн, так і ворогів. Масштабувати в Україні Ізраїль у розрізі безпеки — не вийде і навряд чи потрібно. Досвід близькосхідного конфлікту навпаки підтверджує, що протистояння може тривати десятиліттями. Та чи треба це у Східній Європі? Членство України в НАТО здатне одним кроком вирішити те, що не вирішується вже півстоліття на Близькому Сході.
4️⃣ По-четверте, гарантії безпеки для України — це дорого і економічно, і політично. Доведено, що колективний захист не лише ефективніший, а й економічно вигідніший. Обговорювані безпекові гарантії для України передбачатимуть багаторічні та доволі відчутні фінансові вкладення. І не лише Вашингтону, а й всіх інших країн західного альянсу. А там, де значні витрати, там має бути і завжди залишатися відповідна політична воля, яка в умовах демократичних дебатів не є константою. А для росії ще й створить нове поле бою для розхитування внутрішньої стабільності в державах, які зобов’язались підтримувати Україну. Крім цього, такі гарантії вимагали б і схвалення на рівні національних парламентів країн-гарантів, що за своїм символічним та смисловим змістом фактично перетвориться на голосування за/проти України в НАТО.
5️⃣ По-пʼяте, членство України в НАТО потрібно як для України та Альянсу, так і, як не парадоксально, для росії. Сильна та досвідчена Україна стане важливим активом Альянсу та гарантією ефективного захисту від відкритої російської агресії. І кремлю доведеться змиритися з новими обставинами та перестати шукати пригод в регіоні Східної Європи, що стане чинником стабільності, а не дестабілізації чи ескалації. Широкомасштабним вторгненням росії в Україну доведено, що найменше у кремлі хочуть відкритої війни з НАТО. Також євроатлантичний успіх України стимулюватиме прозахідні процеси у Білорусі та країнах Південного Кавказу.
Костянтин Єлісєєв
український дипломат,
Надзвичайний і Повноважний Посол України,
заступник Міністра закордонних справ України,
представник України при Європейському Союзі,
заступник голови Адміністрації Президента України Петра Порошенка
05.Ⅵ.2023
Ⅴ Президент України Петро Порошенко в ефірі «BBC» заявив, що саміт НАТО у Вільнюсі має стати частиною наступу ЗСУ на російських окупантів:
„Ми маємо дуже важливий етап нашого наступу в липні, і цей етап — Вільнюський саміт НАТО. Без нашого майбутнього членства в НАТО не буде миру в Україні. Миру на континенті не буде. Я думаю, що Велика Британія може продемонструвати своє лідерство так само, як вона веде танкову коаліцію, коаліцію протиповітряної оборони, коаліцію реактивних винищувачів, коаліцію НАТО. Таке лідерство є життєво важливим не лише для нас, але й для глобальної стійкої системи безпеки.“
— Ⅴ Президент України Петро Порошенко
Першоджерела публікації:
© «Еспресо»
© «Європейська Солідарність»
Передмова в матеріялі — «ПОРОХІВНИЦЯ»
Титульний постер:
© Dem’än Dzüba
© «Porohivnyçä»
2023.Ⅵ.10