Перейти до контенту

Залізниця в Токмаку не функціонує

Залізниця в Токмаку не функціонує

 
Станом на листопад-2023 залізниця в Токмаку не функціонує.
Визначити цей факт допомогла звичайна любительська світлина залізничної станції Великий Токмак і спостережливість.
Коліями не користувались щонайменше півроку…


В окупованому Токмаку є одна "мила" особливість на місцевих ворожих каналах, котрі веде товаріщ арманша🤡 — ця "тюлєніха пєра" за старою звичкою починає й завершує свій "рабскій дєнь" постами з побажаннями "спокойной ночі \ с добрым утром, любімый ґород", зі світлинами окупованого Токмака, які ніби-то надсилають "мноґочіслєнныє чітатєлі" (насправді ніт, бо вочевидь арманша ганяє свого сосунка мішеньку з "мильніцою" пофоткати по околицях схід і захід сонця). Ці "мірныє фото" мають створювати у глядача ілюзію "мірной іділліі і бєззаботной жизні в мірном, уютном і тіхом ґородкє", ґдє "нічєґо нє проісходіт", ага, "лішь тлєєт іноґда зєрно"! 💥🔥💥 😂🤣😂
І це чудово, насправді, тому що, такі свіженькі фото вміють говорити! 😸

Наприклад, ось ця світлина залізничної станції Великий Токмак.
Здавалося б, світлина як світлина. Станція, залізниця, рейки, небосхил…
Щоправда, на світлині схід сонця, оскільки в кадрі вид на схід.
Тож, з побажанням "крєпкіх сновідєній" товаріщ арманша схибила.
Як, власне, й схибила товаріщ арманша, виклавши цю чудову світлину.
(Українець за таку фото взагалі втрапив би "на подвал"!)
Ця світлина багато чого розповіла…
Розглянемо світлину ближче…

5.Ⅺ.2023. Токмак, станція Великий Токмак

Отже, що ми бачимо на світлині…
Раночок, світає, край неба палає…
У мирні часи це була би зимова ранкова ідилія…
Проте, станція Великий Токмак другий рік в рф-окупації…
Телевежа на місці стоїть, не впала…
Абсолютно пуста залізнична станція Великий Токмак…
Силуетами — будівля дистанції колії ПЧ-17, будинки на обрії…
Станція. Світлофори працюють, виходи закриті — горить червоне світло.
Має бути синє світло на малих світлофорах і червоне на високих магістральних вихідних світлофорах, якби залізниця функціонувала у нормальному режимі, зараз — аварійний режим СЦБ Маневрові сині сигнали є лиш на додаткових вихідних світлофорах бічних станційних колій №6, №8 і №8-мала. Вихідна світлосигналізація колій №3, №1 і №2 та магістральні вихідні світлофори горять червоним світлом — рух на залізниці закрито.
Світлофори аж кричать червоним, що залізниця не працює!
Перон№2 розбитий прильотом від 5.8.2022, поруч біліють нові шпали на колії№3 — місце заміни пошкодженої колії між першим і другим перонами.
Перехід між перонами покоцаний прильотом…
Станція абсолютно пуста, але видніється в тупіку біля вагоників старий авто-вагон (як це його ще не попиляли на метал?) На контейнерській площадці також лишились залізобетонні блоки, вивезені з аеродрому в 2004-му — дивно що їх не розгребли орки на укріплення.
Вдалині, вздовж залізниці, біля щогли прожектора №3, їде якась автівка.
На вулиці Щави горять вуличні ліхтарі — звісно ж, окупанти не економлять електроенергію, адже отримують її від zє-колаборанта шурми просто так, тобто даром, з України.

Найголовніше спостереження — рейки!
Рейки на коліях іржаві! По цих коліях нічого не їздить щонайменше рік.
Велико-Токмакська дистанція колії знерухомлена щонайменше півроку-рік…
Залізниця і станція Великий Токмак без руху щонайменше півроку-рік…

Залізничний вокзал Великий Токмак (світлина довоєнна)

Оскільки більшу частину життя прожив на станції, де знайома кожна шпала, то вмію на око визначити, скільки чáсу по рейках нічого не їздило. Адже, у часи інтенсивного руху по станції, після кожного дощу відполіровані рейки вкривались легенькою корозією — такою легенькою, немов пил, тільки цяточками, де падали краплі дощу. Іноді залізнична малеча на таких рейках пальцями щось писали, доки йшли зі школи вздовж колії, а черговий по станції через паркову гучномовну мережу відганяв малечу від колії.
Так, колії вкриваються легкою корозією після першого ж дощу.
Перший же рух, навіть просто маневровим локомотивом, знімає той легкий наліт іржі на колії, і рейки знову відполіровані до блиску.
Але коли по коліях немає руху тривалий час, то рейки вкриваються іржою від негоди все сильніше й сильніше, аж доки корозія не перетворюється на однорідну текстуру. В залежності від віку рейки й часу простою, текстура корозії на рейках грубіша. Тож, старі рейки на другорядних коліях чи тупіках можуть мати доволі товстий і грубий шар корозії, й навіть якщо на старий тупік заженуть кілька вагонів, корозія на поверхні рейки не зникне. Але якщо по другорядних коліях, де кілька років нічого не їздило і рейки вкрились однорідною текстурою корозії, раптом почнуть знову рухатись потяги, то доволі швидко поверхні рейок знову відполіруються до блискучого стану.

Станція Великий Токмак (світлина довоєнна)

Отже, маючи багаторічний досвід спостереження за станом рейок, вистачило лиш поглянути на світлину, щоби визначити той час, котрий по цих рейках нічого не рухалось.
Головна колія №1 (друга від вокзалу) і колія №3 (між перонами) — це ті колії, по яких найчастіше рухались потяги у роки найменшого трафіку залізницею. Також колія №2. Навіть якщо решта колій або були зайняті автомобільними вагонами на простої, або були пусті, все одно якийсь мінімальний рух станцією і залізницею був: маневровий, вертушка зі щебнем з кар'єрів, збірні вантажні потяги хоч раз на добу, але їздило щось. Ну і щодня рухались регулярні приміський та пасажирські потяги.

Станція Великий Токмак, східний вихід (світлина довоєнна)

Станція Великий Токмак, диспетчерський центр СЦБ (світлина довоєнна)

З початком окупації, звісно ж, рух припинився.
Рухатись могли хіба що окупаційні "бронєпоєзда" "жд-войск рф", або ж партії зерновозів з краденим зерном у порт Бердянки.
Втім, недовго їздили кацапи.
У квітні-2022 Бавовна ЗСУ "отбронєпьозділа" "бронєпьозд" з орками під час розвантаження боєкомплекту на 23-му тупіку біля "рамки" гортопа Сніжка.
А взимку-2023 ЗСУ влучно забавовнили Світлодолинський міст
Відтоді рух залізницею через Токмак припинився.

Залізниця і логістика на окупованому Півдні України не просто кульгає, а взагалі не функціональна. Певно, саме тому рф-окупанти для своїх воєнних потреб заходились будувати нову рокадну залізницю вздовж узбережжя Озівського моря: з таґанроґа та Іловайську вже прокладають гілки до Маріуполя, з Маріуполя протягнуть через Бердянку до Мелітополя.
Ремонтувати існуючу залізничну лінію з Волновахи через Токмак на Мелітополь рф-окупанти не планують, оскільки ця лінія знаходиться доволі близько до лінії фронту (особливо в районі Вугледару), наприклад, від Токмака до лінії фронту всього 20 кілометрів.
Бавовна ЗСУ регулярно зводить нанівець ремонти "жд-войск рф".
А ворожі "бронєпьозди" страх як бояться вогню Богів Артілерії ЗСУ! 💥🔥💥

Відтак, світлина станції Великий Токмак за листопад-2023 свідчить, що наразі повністю відсутній рух залізничною ділянкою Федорівка — Великий Токмак — Верхній Токмак — Комиш-Зоря — Волноваха.
Враховуючи, що рф-окупанти зруйнували місто і вузлову станцію Волноваха, та демонтовано ділянку колії від Волновахи до Донецька — виходить, що наразі без залізничного сполучення лишається увесь цей пресловутий "сухопутный крымскій калідор" хуйла. Діючою є лиш ділянка з Криму до Мелітополя, та й то, якщо Бавовна не руйнує міст через Тащенак.
Такі справи…

Станція Великий Токмак (світлина довоєнна)

Світлина, яку ми розглядали в цьому матеріялі — свіжа, листопад-2023.
Про це насамперед свідчать рейки залізничних колій і корозія на рейках.
Якби це була торішня світлина зими-2022-2023, то колії були б не іржаві, оскільки тоді ще щось їздило залізничною ділянкою: ремонті дрезини дистанції колії ПЧ-17, ешелони зерновозів з краденим зерном на морський порт Бердянки, окупаційні "бронєпоєзда" "жд-войск рф". Власне, шастали лиш "жд-войска рф", бо окупанти не довіряють місцевим ремонт залізничних колій і мостів, тому відправляли свій інженерний "бронєпоєзд", котрим заодно й зброю підвозили. Схоже, після підриву Світлодолинського мосту, нарешті припинився рух по Велико-Токмакській дистанції колії (залізнична ділянка Федорівка — Великий Токмак — Верхній Токмак — Комиш-Зоря та гілка з Полог на Бердянку).
Світлина станції Великий Токмак і вкриті застарілою вже корозією рейки колії засвідчили, що рух коліями не здійснювався щонайменше півроку, а то й рік. Хіба що за останній рік раз-два місцева дрезина виїхала, але не факт.
Красномовними є й світлофори на світлині.
Аж кричать червоним!…

Частіше б на ворожих аналах викладали такі балакучі фоточки! 😸
Будь-яка світлина з окупованих теренів України вміє говорити.
Світлина станції Великий Токмак розповіла нам багато.
Спостерігаємо. Допомагаємо. Чекаємо на Визволення.
ЗСУ щодня наближають Визволення.

🇺🇦 Токмак — це Україна! 🇺🇦
Жодна окупація не змінить цей факт!
Україна Визволить Токмак!
Віримо в ЗСУ!

🇺🇦 ✠ 🇺🇦
Віримо в ЗСУ!
Україна переможе!
Слава Україні!
Героям слава!

🇺🇦 ✠ 🇺🇦

Укладач матеріялу:
© Dem’än Dzüba
(Tokmak, Zaporožžä, UKRAЇNA)
Dnipro-Sičeslav, Nadporožžä, UKRAЇNA
© «Porohivnyçä»
2023.Ⅺ.30