Україну переїхала потужна інформаційна машина
«Ukrainian Cyber Forces», також як і Центр «МИРОТВОРЕЦЬ», інформує про інформаційні технології, задіяні для програшу Петра Порошенка.
Андрій Янковський
Лонґрід для 25%.
Розумна людина не має сердитися, вона має робити висновки.
Висновки з президентської кампанії, які можуть згодитися нам у майбутньому:
1. Нас переїхала потужна інформаційна машина
Можна довго складати список яскравих здобутків України за останні 5 років (їх насправді сотні) і по іншу сторону роздільної лінії — перелік прикрих невдач (їх десятки)… Це не має жодного значення. Ти не знайдеш жодної кореляції між реальними успіхами влади в регіонах і результатами голосування. Яскравий приклад — Дніпропетровська область, де команда Рєзнічєнка продемонструвала зразкові позитивні зміни, але область віддала 87% (!) проти Порошенка. Зате очевидний зв’язок між ступенем впливу російськомовних інформаційних ресурсів і результатами голосування. Зарубіжні виборці та західні області (перш за все Львівська) не втратили зв’язку з реальністю, бо мають потужний антидот у вигляді української мови, а також більш диверсифіковані джерела інформації.
"Вміла приготувати, та не вміла подати". Це про нас. Потужна інформаційна кампанія по дискредитації наших зусиль (в першу чергу президента) перекреслила весь позитив і посіяла ненависть у виборцях. Ти йому про очевидні здобутки всієї України, а воно тобі: "Вальцман! Свинарчуки! Мальдіви! Оффшори! Корупція на крові! Посадити! Розірвати!…". Інформаційна машина системно і щоденно капала на мозок всі 5 років, відключаючи раціо та культивуючи прості і чорні ярлики. Через "ЗМІ", через "лідерів думок", через ботів і, звичайно, через "телебачення"… по всім комунікаційним каналам, всіма доступними засобами (тексти, картинки, відео…). Один мій знайомий (40+ років), який ніколи не ходив на вибори, цього разу пішов, бо "нема вже сил терпіти цю жирну свиню".
Продовжити можна, взявши за основу скріншот до цієї публікації. Я не перетендую на точність оцінки, це мої і друзів відчуття (враховуючи нашу інформаційну бульбашку і наш регіон). Роби свою оцінку – дописуй відомі тобі джерела на обох сторонах. Впевнений, ти теж вразишся тотальній перевазі – як мінімум 70:30! ТОП-телеканали проти нас. В Ютубі засилля шарія, дубінскоґо, ґордона і т.д. В новинах кругом "страна.уа". На вулиці роздають безкоштовні "вєсті". Для мене очевидно, що квола інформаційна кампанія Пороха та наші розрізнені волонтерські потуги (переважно довгі і перевантажені раціо пости у ФБ) не змогли ефективно протидіяти централізованій і постійній атаці по всім фронтам з багатомільйонними бюджетами. "Незанґажовані" ЗМІ зі своїми "стандартами БіБіСі" теж не допомагали, а часто шкодили.
2. Ця машина буде тільки набирати обертів
На моє переконання, очікування, що через півроку-рік морок спаде і люди побачать реальну ситуацію, не мають жодних підстав. Ми це можемо наочно спостерігати за парканом – в недоімперії. Маніпулювання суспільною думкою завжди дозволить знайти винних і спрямувати агресію в потрібному руслі (проти "порохоботів", "гейропи", "піндосів"…). Безвідносно до особи новообраного президента (ситуативно більш вигідного РФ, ніж Порошенко), гра ведеться на вищому рівні – проти України. Там цілий клубок інтересів і ресурсів, але ядро складає російська пропаганда. Вона буде гнути вигідну РФ лінію, в тому числі якщо/коли доведеться переїхати Коломойського і К ("1+1" йому не допоможе).
Чи може ця машина не тільки сіяти ненависть (викреслювати кандидатів), але і вказувати "правильних" кандидатів? Так, навіть частиною сил і засобів. Ми це бачимо на прикладі Смешка – 6%. Для представника "старої гвардії", який виринув за кілька місяців до виборів вражаючий результат. Результат, отриманий завдяки всього лише двом телеканалам Медведчука ("112", "NewsOne") і ґордону. Результат, отриманий у переважно патріотичної частини електорату!
"І прийде день, коли фашисти будуть називати себе антифашистами" (©).
Особливо небезпечною така ситуація (маніпулювання суспільною думкою) стає в контексті просування ідеї вирішення важливих питань через референдуми. Це прямий шлях до леґітимізації розвороту курсу країни на 180 градусів. "Народ не хочєт в Ґейропу… Нам нє по путі с НАТО…". Якщо не вживати активних дій, це тільки питання часу.
3. Усвідомлення проблеми — перший крок до її вирішення
За півроку до виборів у парламент треба визнати, що на сьогодні ми не маємо ефективної системи проти ворожого інформаційного впливу. Розмови про політичну ідеологію патріотичних партій, що збираються на вибори, потрібні і важливі. Але паралельно треба вже складати карту наших інформаційних ресурсів і працювати над її наповненням, закриттям слабих ділянок. Це пріоритет №1, без якого нас чекають нові поразки. Робота тут знайдеться всім…
Переможемо!
Андрій Янковський
Першоджерело матеріялу:
© UCF — «Ukrainian Cyber Forces»