Перейти до контенту

Навіть українські марки тримають в острахі ворогів України!

Навіть українські марки тримають в острахі ворогів України!

 
Філателія — невинне і улюблене хоббі багатьох. Немало людей в дитинстві захоплювались збиранням марок, і всім відомо, що є рідкісні марки, котрі вельми цінуються філателістами. До таких марок, безперечно, відносяться і марки української діяспори, зокрема, марки „Підпільної Пошти України“ доби Ⅱ Визвольних Змагань за Незалежність України.

Британське видання "The Guardian" \ "The Observer" спочатку звернулось до українського колекціонера Олександра Космача з проханням опублікувати його дослідження діяспорянських марок та філателії ОУН і УПА, Руху за Незалежність України, включно з марками „Підпільної Пошти України“, але після звинувачень у "русофобії" видалило публікацію з матеріялами. Всього лиш маленька стаття для вузького кола філателістів спричинила істерику вселенського масштабу! Ґвалт та істерики здійняли всі любителі "русскоґо міра" в Британії і на РФ!
"The Guardian" / "The Observer" видалили публікацію і відмовились взагалі щось знову публікувати про українські марки. Цей випадок свідчить про те, що в західних ЗМІ існує лобі серед англомовних авторів, які оперативно і методично працюють на підживлення совєтських міфів та відстоювання імперського світогляду путінської РФ.
Навіть така невинна річ як марки стають об'єктом удару кремлядської пропаґанди, якщо це українські марки! Що вже говорити за решту іншого. Україна і Світ програли інформаційну війну кремлю — всі глобальні медія та глобальний інформаційний простір давно захоплені й контролюються кремлем! Нині кремль формує уяву всього Світу про Україну, і лише з негативної точки зору, впритул до дрібничок.
Пси кремля кидаються навіть на маленькі українські марки!

Колекціонер Олександр Космач розповідає про те, як кремль "повоював" з українськими марками.

Олександр Космач
блоґ «Підпільна Пошта України»

Нещодавно зі мною зв’язався Kadish Morris з "The Guardian" \ "The Observer" та запропонував зробити невеличку публікацію про моє дослідження діяспорянських марок та українського Руху за Незалежність України.
Я відправив більше зображень та тексту, ніж було потрібно, щоб редактор мав змогу обрати ті матеріяли, які підходять під формат рубрики та видання. Окрім просвіти, культури, пластової та різдвяної тематик, там були марки, що критикували совєтський режим. Авжеж, було там і про УПА. Для публікації редактор обрав багато політизованих марок та дзвінкий заголовок — "Stamps celebrating Ukrainian resistance" — "Марки, що святкують український опір".

За дві доби допис раптово видалили!
В електронному листуванні редактор Elisabeth Ribbans дуже делікатно пояснила мені, що вони отримали зауваження від читачів, а ці марки потребують додаткового пояснення контексту:
“After publication of the stamps gallery, a number of readers pointed out that the history behind these images is more detailed and complex than had been provided in the extended caption that was published with them. On reflection, it was felt that within the constraints of this design feature it was not possible to present the context and level of detail required to fully explain the history depicted on this page, so for this reason the online article was removed from the website”
“Після публікації галереї марок ряд читачів зазначили, що історія цих зображень є більш детальною та складною, за ту, що була надана в описі. Поміркувавши, було виявлено, що в рамках обмежень дизайну, неможливо викласти контекст і рівень деталізації, які необхідні для повного пояснення історії, з цієї причини онлайн статтю було видалено з вебсайту.”

Тож замість виправлення опису чи назви вони просто усе видалили
Я запропонував підготувати інший матеріал, який би пояснював контекст, проте у відповідь отримав ввічливу, автоматичну, поштову відписку, зміст якої був приблизно таким: редакція маленька, а вас, читачів, багато, можливо знайдемо час відповісти, але це неточно. На момент публікації цього тексту жодної реакції на мою пропозицію не було.

Далі цікавіше: в мережі знайшлись великі статті, що встигли з’явитися за дві доби, які критикували публікацію про українські марки, використовуючи совєтські історичні міфи.

Марка УПА, через яку, вочевидь, і сталось бамболєйо у любителів "русскоґо міра".

Так, дехто Craig Murray, "письменник та активіст", котрого усунули з посади посла Великої Британії в Узбекистані у зв’язку з його конфліктом із керівниками Міністерства Закордонних Справ через критику роботи ЦРУ, написав цілу статтю на особистому сайті, дата якої збігається із датою видалення допису на "The Guardian" \ "The Observer". Цю статтю швидко розповсюдили десятки інших ресурсів. Вона має заголовок "Cold Wars and profit" ("Холодні війни та прибуток"), та багато говорить про "системну русофобію" у західних ЗМІ. Допис Craig Murray починається з критики видаленої публікації про марки української діаспори, та власне, УПА, марка якої містилася у дописі серед інших.

“That is so misleadingly partial as a description of the art glorifying the UPA movement as to be deeply reprehensible. It does however fit with the anything- goes stoking of Russophobia, which is the mainstay of government and media discourse at the moment. Even at the height of the Cold War, we never saw such a barrage of unprovable accusations leveled at Russia through the media by “security service sources”.”

Автор називає повстанців УПА "нацистськими колаборантами", одночасно згадуючи, що "вони з нацистами воювали", та звинувачує редакцію "The Guardian" \ "The Observer" у "публікації контроверсійних матеріалів", прирівнюючи допис з публікацією мистецтва нацистів, без пояснення контексту. Звинувачуючи УПА в "етнічних чистках поляків", автор сам нехтує контекстом 1000 літньої історії подібних протистоянь на цих землях, Другої польсько-української війни, під час якої поляки робили етнічні чистки Українців, та загалом контекстом ХХ століття, коли з нацистами "товаришували" усі по черзі, включно із Польщею, Великою Британією та так званим СССР. Якщо бути послідовним, то ми маємо називати ці держави пособниками нацизму та вимагати засудження, якщо називаємо УПА "колаборантами".

Нагадаю: йдеться про статтю "Cold Wars and profit" ("Холодні війни та прибуток") і "русофобію" у західних ЗМІ. Тобто, публікація марок, що героїзують боротьбу за Незалежність України, та видавались Українцями, які вимушено опинились на чужині після поразки у війні з чужинцями-загарбниками — це "русофобія"? Десь я вже чув щось схоже

Інша стаття прямо у заголовку зазначає “The Guardian вискоблює нові глибини антиросійської пропаганди”. Її автор Justin Wyllie, який за збігом обставин "цікавиться російською культурою, та історією", та зазначає, що зараз базується у "Татарстані, Російська Федерація". У його статті зазначено, що Голодомор (тема якого присутня на одній з опублікованих марок) "був би значно ефективнішим, якби Сталін дійсно робив його навмисно", а аварія на Чорнобильській АЕС (про це також була марка) сталася "через погану конструкцію американського" (якого ж ще) реактора. Публікацію маленького допису з українськими марками він порівнює із "перевиданням «Mein Kampf»"!:)
“this famine – which also affected other grain-growing areas of the USSR – was not tackled as effectively as it might have been by Stalin.”

Ще одна стаття за авторства Яши Левіна"російсько-американського "журналіста-розслідувача" має заголовок: “Nazi collabo propaganda in the Guardian” (“Пропаганда нацистських колаборантів у the Guardian”), де йдеться про те, що лідери ОУН УПА начебто "присягнули Гітлеру і були зосереджені на створенні расово чистої фашистської держави". Те, що в УПА воювали люди різних національностей (включно з Гебреями — Жидівські курені УПА), а гітлерівці заарештували Бандеру після Акту проголошення віднови Української Держави у 1941, "журналіст" Яша Лєвін ймовірно не "розслідував". Автор, який публікувався у "Wired", "The Nation", "Slate", "TIME", "The New York Observer" не чув, що ні ОУН, ні УПА, ні створені за участю Абверу у 1941 році батальйони «Нахтіґаль» і «Роланд», ані навіть дивізія військ СС «Галичина» та їхні члени НЕ були засуджені Нюрнберзьким трибуналом (з рішенням якого погодились усі країни переможці Другої Світової війни), а самі ці структури не були визнані злочинними. Це рішення ґрунтувалось на багатьох документах. Зокрема у 39 томі, Нюрнберзького трибуналу на сторінці 269 містяться нацистські накази знищувати бандерівців, як борців за Незалежність України.

Можливо, є й інші подібні статті, проте цих вже цілком достатньо, щоб зрозуміти причини видалення. Схоже, редакція британського видання схибила двічі: коли не перевірила матеріали, які публікує, та коли не перевірила критику своєї публікації. У сучасному світі такий підхід до роботи у ЗМІ давно є трендом, проте я не очікував подібних методів від "The Guardian" \ "The Observer". Внаслідок такої роботи саме́ видання зазнало репутаційних втрат, адже видаливши матеріал, редакція погодилась із "обвинуваченнями". Іншими наслідками є те, що англомовний читач критичних статей буде ототожнювати повстанців УПА (які воювали на три фронти за землю, на якій народилися) з нацистами-окупантами, а моє ім’я з’явилося у контексті їх, "нацистів", "ґлорифікації".

Публікація маленького допису із зображеннями старих марок української діяспори — пересічна подія, як і його видалення. Проте цей випадок є симптомом значно важливіших процесів. У західних ЗМІ існує лобі серед англомовних авторів, які оперативно і методично працюють на підживлення совєтських міфів та відстоювання імперського світогляду путінської Росії. А такий бренд, як "The Guardian" \ "The Observer", попри свій калібр та специфіку сучасних відносин між Британією та Росією, не готовий до тиску з боку останньої.

Олександр Космач
Oleksandr Kosmach

блоґ «Підпільна Пошта України» [„underground_post„]

"The Guardian" \ "The Observer" deletes an article with an image of UPA after accusations of “russophobia”

Recently I have been contacted by Kadish Morris from "The Guardian" \ "The Observer" with a proposal to make a short publication about my research on the post stamps released by the Ukrainian Independence Movement and Ukrainian diasporas across the globe. I have sent much more material than was required, for editors to be able to choose what suited their audience and the format of the publication best. The stamps, that I provided, ranged from cultural, Christmas, and PLAST (Ukrainian scout organization) themes to those criticizing the Soviet regime. Of course, among them were stamps about UPA (Ukrainian Insurgent Army during the Second World War and about 10 years after). The editor, in the end, chose a lot of politicized stamps as well as a loud and striking title for the publication — "Stamps celebrating Ukrainian resistance".

In two days, the publication has been suddenly deleted!
The email from the editor Elisabeth Ribbans claimed that their media outlet has received backlash from some readers and that the stamps require additional clarification and context:
“After publication of the stamps gallery, a number of readers pointed out that the history behind these images is more detailed and complex than had been provided in the extended caption that was published with them. On reflection, it was felt that within the constraints of this design feature it was not possible to present the context and level of detail required to fully explain the history depicted on this page, so for this reason the online article was removed from the website”

So instead of correcting the descriptions or the title, the publication has been deleted completely… I was ready to provide additional material to clarify the historical context, however, on request to do, so I received an automatic email response along those lines: the editorial board is small, yet we have many readers, so we might find time to respond, or we might not. To this day, they have not yet responded to my letter.
However, it gets even more interesting. Suddenly, multiple long articles have sprung up that criticized publication about Ukrainian stamps in "The Guardian" \ "The Observer" using old Soviet historical myths.

Among them was an article written by Craig Murray, writer and activist, who was removed from the post of British ambassador to Uzbekistan, after his conflict with his superiors in the Foreign Office because of critics of methods that used Central Intelligence Agency (CIA). The publication date of his article “Cold Wars and Profit” on the personal website coincides with the removal of my material off "The Guardian" \ "The Observer". The article has been shared by a few dozen more media outlets. In it, Murray writes about “systematic russophobia” in the Western media. He begins his article with the criticism of the deleted publication about the Ukrainian diaspora’s stamps and, especially, UPA whose stamp was present among others.

“That is so misleadingly partial as a description of the art glorifying the UPA movement as to be deeply reprehensible. It does however fit with the anything- goes stoking of Russophobia, which is the mainstay of government and media discourse at the moment. Even at the height of the Cold War, we never saw such a barrage of unprovable accusations leveled at Russia through the media by “security service sources”.”

Murray labels Ukrainian Insurgents as “Nazi collaborators”, while at the same time mentioning that they fought against German forces in WW2. He accuses "The Guardian" \ "The Observer" in “publishing controversial materials”, comparing it to publishing Nazi art with no context. By blaming UPA in “ethnic cleansing of Polish people” Murray ignores context of 1000 years of similar confrontations on this territory, and Second Polish-Ukrainian War during which there were equal ethnic cleanings of Ukrainians, and in general, the context of 20th century when everyone was “friendly” with Nazi Germany and Nazism including Poland, UK, and the Soviet Union, among others. To be consistent, we must declare these states as Nazi collaborators and demand condemnation of their actions.

Again, we are talking here about the article titled “Cold Wars and Profit” concerning “russophobia” in Western media. In other words, the publication of stamps that were printed by Ukrainians in a forced exile due to their loss in the war against the occupants of their land, post stamps that celebrate the Ukrainian movement for independence are labeled as “russophobia”.

Another article, says it directly in the title “Guardian scrapes new depths with its anti-Russia propaganda”. Its author, Justin Wyllie, coincidently is “interested in Russian culture and history”, and is now based in “Tatarstan, Russian Federation”. He claims that Holodomor (it was present on one of the stamps in the publication) “would be much more effective if Stalin did it on purpose” and that the accident at Chornobyl nuclear plant in 1986 (also was present on the stamp) happened due to the reactor “being constructed in the U.S.”. Furthermore, he equates the small publication with Ukrainian stamps to “republishing of Mein Kampf”.
“this famine – which also affected other grain-growing areas of the USSR – was not tackled as effectively as it might have been by Stalin.”

One more article written by Yasha Levine, a “Russian-American investigative journalist”, titled “Just another Monday: Nazi collabo propaganda in the Guardian” claims that the leaders of OUN and UPA “pledged allegiance to Hitler” and were “focused on creating a racially pure, fascist state”. The “journalist” probably forgot to investigate the fact that members of UPA were of multiethnic origins and that Bandera was imprisoned by Nazis after proclaiming the Act of Restoration of the Ukrainian State. The “journalist” who was published in "Wired", "The Nation", "Slate", "TIME", "The New York Observer" seems ignorant to the fact that neither OUN, nor UPA, and not even battalions “Nachtingall” and “Roland” created with the help of Abwehr in 1941, nor SS-Volunteer Division “Galicia” were prosecuted under Nuremberg Trials (the result of which was supported by all victorstates after the war). All these military structures were not recognized as criminal. These decisions were based on various valid documents. For example, in 39th volume, page 269 of the Trials we find German orders to kill off the followers of S.Bandera since they fought for Ukrainian independence.

Probably, there are more of such articles on the internet, but the ones given here are sufficient to understand the reasoning behind the removal of the Ukrainian stamp publication. It seems that "The Guardian" editorial board miscalculated twice. Firstly, when they did not check the materials they were publishing and secondly when they did not bother to check the critique of their publication. Such an approach seems to be normal for today’s media, however, I did not expect this from "The Guardian" / "The Observer". As a consequence, they themselves have received a hard hit to their reputation, since by deleting the material they confirmed the ”accusations”. Furthermore, the English-speaking audience will now equate the Insurgents, who fought on the three fronts for the land they were born on, to Nazi occupants and my name with “Nazi glorification”.

The publication of a small article with the images of the Ukrainian diaspora’s old post stamps is an unremarkable event, just like its removal. Yet, the surrounding situation is a symptom of much more important processes. There is a lobby among English-speaking authors who methodically nourish Soviet historical myths and advocate an imperial worldview of the Putinist Russia. Such a brand like The Guardian / The Observer, despite its calibre and the specifics of UK-Russia relations, is not prepared for the pressure from the last one.

© Oleksandr Kosmach © Олександр Космач
Першоджерела:
© Олександр Космач © «Підпільна Пошта України»
© «Підпільна Пошта України» (блоґ „underground_post„)
© Олександр Космач © «Історична Правда»
© Oleksandr Kosmach © Олександр Космач