Перейти до контенту

Токмак лишиться без залізничного пасажирського сполучення?

Токмак лишиться без залізничного пасажирського сполучення?

 
З 12.12.2021 "Укрзалізниця" змінила розклад руху пасажирських потягів, втіливши "прискорення і оптимізацію", що в перекладі на людську мову означає скорочення і ліквідація більшості зупинок. Відтепер наші "поєздаті поїзди" їздять практично без зупинок з однієї кінцевої станції на іншу кінцеву. Швидкість руху та ж, колії такі ж роздовбані, все ті ж совєтські вагони, в котрих під час руху кожна деталь бореться за своє життя самотужки, просто тепер за рахунок ліквідації "лишніх" зупинок потяг зі Львова до Маріуполя буде доповзати не за півтори доби, а на годину менше! "Оптімізация", шо непонятно!
Таким чином, практично всі малі й середні станції, міста й містечка лишились фактично без залізничного пасажирського сполучення!
Не лише швидкі, а й прості пасажирські потяги проходять повз малі міста без зупинок! Тобто, зє-коллаборанти зробили "как в рассіі"!
Токмак теж лишився практично без залізничного пасажирського сполучення! Пара пасажирських, жодних приміських!

© «Diamant» 2008 D.O.S. — Dem’än Dzüba

Традиційно на історико-освітньому майданчику «Порохівниця» для початку озирнемося в історію.

Залізнична гілка через Токмак — це колишня Велико-Токмаківська залізниця, збудована 1914 року місцевими Німцями. Позаяк почалась Ⅰ Світова війна, Німців оголосили "враґамі народа" і россійская імпєрія просто "отжала" щойнозбудованну самотужки приватну залізницю. Щоправда, встигли випустити невелику партію золотих медальйонів на честь початку будівництва в 1911-му нової залізниці, які нині є надзвичайним раритетом серед колекціонерів-фалеристів.

© «Diamant» 2011 D.O.S. — Dem’än Dzüba

У німецьких власників Велико-Токмаківської залізниці були величезні пляни щодо розвитку і розширення своєї залізниці, зокрема, й зведення гілки між містами Василівка і Токмак для прямого залізничного сполучення Запорожжя з морським портом Бердянки (бо по Федорівці й Пологах треба розвертати потяги), таким чином станція Великий Токмак мала стати вузловою…
Але не судилося…

Совєтська окупація України в 1921 році остаточно поставила хрест і на подальшому розвитку, і на самій Велико-Токмаківській залізниці, і на Німцях-Фольксдойче, які мешкали навколо Токмака…
Все європейське в нашому краї совєтськими окупантами було знищене…

Збудована гілка залізниці, попри те, що була єдиним коротким шляхом між індустріальним Донбасом та Кримом і Одесою, так і лишилась одноколійною неелектрифікованою, тобто, в тому стані, як її встигли збудувати самотужки Німці. Не встигли Німці створити вузол і збудувати депо по Великому Токмаку; Совєтам було нецікаво; нацистські окупанти заходились було будувати депо і вузол, але теж не встигли; ну а далі Совєти хіба що на пару колій розширили станцію й збудували вокзал та диспечерський центр і дистанцію колії.

© «Diamant» 2007 D.O.S. — Dem’än Dzüba

З початком нинішньої війни проти України з боку терористичного квазідержавного утворення "РФ", після окупації Донбасу, Маріуполь лишився відрізаним від прямого залізничного сполучення.
Єдиним залізничним шляхом лишилась лінія з Волновахи та гілки з Комиш-Зорі на Запорожжя через Пологи і на Федорівку через Токмак.

© «Tokmak-city» 2014 D.O.S. — Dem’än Dzüba

Саме по цих двох залізничних гілках здійснюється пасажирське і вантажне сполучення на Маріуполь, в тому числі й для військових ешелонів. Саме тому на початку війни кремль через пшонку наймав диверсантів для підриву залізничних мостів і дестабілізації залізничного руху на цьому стратегічному напрямку. Схоже, комусь аж кортить остаточно знищити ці дистанції колії!

© «Diamant» 2007 D.O.S. — Dem’än Dzüba

Допоки в Україні була українська влада після Революції Гідності, ще якось поступово почався вихід з депресії для Велико-Токмаківської дистанції колії.
У 2019 мали будувати другу колію та електрифікувати лінію на Маріуполь. Згодом і на Бердянку. Такі плани були у міністерства інфраструктури, але "пабєділ тілівізар" і прийшов "клоунат"!
З 2019 року, коли владу заграбастали зє-коллаборанти, почався стрімкий відкат.

Токмаку взагалі не пощастило на всих фронтах!
Мало того що з 2009-го містом "керують" і грабують "крєпкіє хазяйствєннікі", поставлені кланом пшонкі, так до знищення міста Токмак дорвались абсолютно всі, хто тільки зміг дорватись "ґрабіть нєдоґраблєноє"!
120-річний завод в Токмаку вщент зруйнував оліґарх-злочинець каломойський!
Місцеві "крєпкіє хазяйствєннікі" обдирають місто як липку!
Псевдо-РФорма "мінрєґіонов" винесла місту Токмак смертельний вирок…
Токмак втратив статус районного центру…
Вади “нового адмінподілу” викликають містечковий сепаратизм!

Масла у вогонь занепаду Токмака підлило ще й держпідприємство "Укрзалізниця", очолюване наркоманом-журнашлюшкою сірожою лєщєнко з місячним окладом понад 300 000 гривень з держбюджету.

Звісно, залізниця до міста взагалі не має жодного стосунку, і рух потягів повз станцію Великий Токмак "Укрзалізниця" здійснює незалежно від деструктивної діяльності місцевих "крєпкіх хазяйствєнніков" чи тим паче змін адмінустрою.

Втім, останнім часом діяльність "Укрзалізниці" теж має деструктивний напрямок. Просто, коли зє-коллаборанти поставили керувати держпідприємством "Укрзалізниця" упоротого наркомана-нюхача і журнашлюху сірожу лєщєнка з окладом 300 000 гривень в місяць, і за рік гігантське держпідприємство вийшло у багатомільярдний мінус, то звісно ж тепер "сокращают" все, що ще не докрадено на залізниці!...

Чергова "оптімізация" "Укрзалізниці" позбавила від пасажирського сполучення більшість невеликих станцій, міст і містечок…

Так, з маршруту пасажирського потягу № 83/84 "Київ—Маріуполь" зникли зупинки Великий Токмак і Молочанськ. Повз Токмак за часів Порошенка курсувало більш десяти пар пасажирських потягів і один приміський, а станом на зиму 2021 року лишилось всього два пасажирських, та й ті тепер зупинятись не будуть!

40 хвилин по Федорівці пасажирські потяги просто стоять без посадки-висадки пасажирів через заміну локомотива для зміни напрямку руху, зате всього лиш по 2 хвилини зупинок в Томаку і Молочанську в "Укрзалізниці" "сократілі"
Що тут скажеш, "оптімізатори" прутневі…

Містян неабияк збентежила ця новина, трансльована місцевими ЗМІ:

Ще б пак!
Токмак — географічний центр Запорожського краю — але добратись сюди практично неможливо! Як в Тибет! Шамбала, трясця! Потойбіччя…
Ні поїздом, ні автобусом!…

Автобуси в країні вимерли як динозаври ще у минулому столітті!
Маршрутки — це не автобус, коли що! Це банґладеш!
Між містами мають курсувати АВТОБУСИ міжміської великої\середньої кляси!
В містах мають курсувати АВТОБУСИ міської великої\середньої кляси!
Це називається ГРОМАДСЬКИЙ ТРАНСПОРТ!
А не отой банґладеш маршрутчіков-пєрєвозчіков з маршруткамі-тарантасами у котрих під час руху кожна деталь бореться за своє життя самотужки під бубнящій шансончік воділи-маршрутчіка; з 2-3 мільярдами тіньових прибутків і відкатів повз держбюджет; і з гальмуванням розвитку цивілізованого європейського громадського транспорту.

Залізничне пасажирське сполучення — це теж ГРОМАДСЬКИЙ ТРАНСПОРТ!
Люди добрі, Ви уявляєте що таке нормальний пасажирський потяг?
Бачили які в Європі? Двоповерхові потяги в США і Канаді бачили?
А в Японії?!? 新幹線 Шінкансен! Стріла, а не потяг! Футуризм і космос!
Ось Шінкансен якраз і літає з пункту А у пункт В майже без зупинок.
Бо це експрес, у нього 320 км\г швидкість!
Але на наших совєтських ЖД таке одразу вб'ється вщент!

Вщент вбиті залізничні колії ще совєтських часів!
Вщент вбиті совєтські електрички і пасажирські вагони з Аммендорфа, ҐДР, — все це "добро" родом з 1970-х!
Старі "б\у" корейські "Хюндаї", котрі під "Євро-2012" по вдесятеро завищеній вартості придбав риґ богя калєсніков — ото і всі "іновації" ДП "Укрзалізниця".
Все це недокрадене совєтське барахло докрадують вже "новиє ліца".
"Іноваціі" на кшталт платних, але все тих же смердючих туалетів.
А, ще сайт через сраку!

З останніх "іновацій" ДП "Укрзалізниця" — "в начальніках" упоротий наркоман сірожа лєщєнка з окладом 300 000 гривень в місяць і феєрична прутнева "оптімізация" з ліквідацією майже всих зупинок!
Так тоді вже зовсім прибрати всі зупинки на маршрутах!
Київ — Одеса! Київ — Дніпро! Там сіли, там вилізли!
Київ — Буковель! Ех, туди нема колії!

І ще б можна було зрозуміти, коли мова йшла би про швидкі потяги.
Але звичайні пасажирські потяги мають зупинятись на станціях, якщо станція має статус лінійної вантажно-пасажирської. Тим паче, якщо це станції населених пунктів міського типу (міста, містечки).
Чи там люди не живуть?

Приміське залізничне сполучення теж "оптімізіровалі" до кастрації!
З Дніпра до Запорожжя добратись вже складно електричками, бо через сраку!
А що стосується Токмака, то з початком війни єдиний у цих ізольованих краях приміський потяг на два вагони просто пощез! Цей приміський на Верхній Токмак я в дитинстві пам'ятаю з 5 вагонів! Плюс вагон-"хлібна крамниця", щоби на роз'їздах люди хліб могли придбати. Останні роки я звав його "куцик", бо куці 2 вагони складно назвати приміським потягом, особливо якщо у вихідні вщент забивались пасажирами, студентами, дітьми, бабцями, залізничниками зі знаряддям у брудних робах, торгашами з кравчучками…
Дизель-поїзд ще був, та залишився й згорів в Іловайську.
"Куцик" після першого "лохдауну" пощез навіки!…

Хоча можна ж було пустити приміські потяги з Бердянки на Запорожжя і Мелітополь через Токмак, адже старі пасажирські вагони просто стоять і гниють по вагонних депо!
Але залізничного пасажирського сполучення тут не буде!
Не в цьому житті!

Після хвилі обурень містян до справи взялись місцеві депутати.
Нарешті, хоч одну корисну справу зробили.
Власне, це їх обов'язок, але самопіару тепер буде ген-ген!

"Уря, товаріщі!
І чєпчікі взлєталі ввись!
Желєзнодорожнікам слава!
Дєпутатам кеш!"

Втім, за "оптімізацию" "Укрзалізниці" заплатять всі!
Відтепер, мало того, що зліквідовано всі провінційні зупинки, так ще й квитки вкотре здорожчають! А ви шо думали? А наркоту сірожі лєщєнкє куплять за який кеш?

Зупинка потягу № 83/84 на станції Великий Токмак була відновлена.
Згідно даних з сайту "Укрзалізниці" по станції Великий Токмак зупинка пасажирського потягу №84 "Київ—Маріуполь" вже відновлена, а зупинка потягу №83 "Маріуполь—Київ" відновиться з 17.І.2022. (Що за тупість?)
А не обісратись "Укрзалізниця" взагалі вміє? 😉

З 12.12.2021 "Укрзалізниця" змінила розклад руху пасажирських потягів.
Щоправда, розібратись, знайти й виколупати на сайті "Укрзалізниці" розклади пасажирських і приміських потягів — місія майже неможлива, для людей з моцними залізними нервами! Вже не кажучи про пошук вільних квитків і місць у вагонах та тим паче онлайн-замовлення квитків!
Чому? Бо сайт "Укрзалізниці" через сраку-мотику!
Навіть мої залізні нерви здавали!

Але таки вдалося виколупати на сайті "Укрзалізниці" новий поточний розклад пасажирських потягів по станції Великий Токмак. I'm hero, dattebayo! 💪 😉

Розклад руху призначених пасажирських поїздів
по станції Великий Токмак

(дійсний з 12.12.2021 року)

Не дякуйте!
Воно невдовзі ще може змінитись ТАК, шо оце всьо пощезне!
Осьосьо "наоптімізіруют" "оптімізатори" прутневі…
Потяги взагалі без зупинок будуть човгати! Шоб бистрєє!
Чому? Бо до влади дорвались обізяни кріварожскіє!

Нічого…
Пережили "дамбасскій паханат", переживемо й "кріварожскій клоунат"!
А потім потрібно наводити в Державі лад…

© «Diamant» 2010 D.O.S. — Dem’än Dzüba

℗ Dem’än Dzüba
© «Porohivnyçä»
2021.Ⅻ.13
Авторські світлини і постер зазначені.
Решта світлин в матеріялі з власного архіву, зібрані з відкритих інтернет-джерел у різні роки.
P.S.:
Вирішив оце наклацати публікацію, бо вже несила спостерігати за тим, як рідне місто Токмак звідусіль методично знищується і вбивається… І це нагадує ситуацію з Україною в цілому, бо процес нищення йде не лише зовні, але й зсередини, живлячись непрохідною тупістю половини населення…
Якесь замкнене коло…