„Маршруткі“ — гра в „soviet russian roulette“
Потенційно смертельна азартна гра „russian roulette“ ("русская рулєтка" на "язикє" ориґінала) — це коли в барабані револьвера один патрон і гравець не дивлячись обертає барабан таким чином, щоби забути положення патрона, по тому приставляє зброю до скроні й тисне спусковий гачок... В переносному значенні, вираз "россійська рулетка" також означає потенційно небезпечний крок з непередбачуваними наслідками. А є ще смертельна гра „soviet russian roulette“ ("совєтская русская рулєтка") — це коли один патрон відсутній в повному барабані револьвера — шанси на виживання гравця дорівнюються нулю.
Так звані "маршруткі", як відрижка постсовєтських реалій, якраз і є смертельною грою в "совєтську русскую рулєтку" — шанси на виживання дорівнюють нулю...
"Маршруткі", як тимчасове "ноу-хау" на заміну громадському транспорту, з'явились на Россії з початку "ліхіх 90-х", і це явище стрімко розповсюдилося по всьому пост-совєтському простору, включно з Україною. Справа виявилась доволі прибутковою, враховуючи повну відсутність контролю з боку Держави, а здебільшого, якраз чиновники створювали й покривали корупційні схеми з "фірмамі-пєрєвозчікамі", стаючи їх власниками. Сотні ще вчорашніх камсамольцев стрімко перетворились на "новых русскіх", як раніше звали молодих оліґархів. Вкладатись в "бізнес" особливо не потрібно, достатньо закупити старі вантажні автобуси з автозвалищ Європи, швидкоруч кустарно переобладнати їх в "пасажирські" і мати купку аґресивних рабів-"маршрутчіков" в якості найманців. Свій тіньовий прибуток в сотню мільярдів гривень на рік мають і власники "фірм-пєрєвозчіков", і самі "маршрутчікі" мають змогу "зарабатывать", позаяк пасажирський потік взагалі ніким не контролюється. Безпека руху і решта теж ніким не контролюється, а навіть якщо й здійснюється час від часу контроль, то достатньо дати хабаря й перевіряючі відчепляться.
Роби що хочеш і за це нічого не буде.
В Україні щороку за різними даними в тінь йде від 50 до 100 мільярдів гривень на "маршрутних перевезеннях". Відповідно, Держава не отримує ці кошти в бюджет і не має змоги фінансувати комунальний громадський транспорт. За дивним "збігом обставин" довгі роки ЗМІ вели кампанію проти комунального громадського транспорту, вихваляючи "быстрыє і удобныє маршруткі вмєсто старых автобусов, трамваєв і троллєйбусов", а так звані "тендеры на пєрєвозкі" чомусь завжди вигравали всілякі "фірмы-пєрєвозчікі", а не державні комунальні підприємства. Якщо ж десь в якомусь місті вдавалось закупити нові автобуси, то їх тут же, прямо в АТП, "вночі підпалювали невідомі"... Бо навіщо вчорашньому "ваділє автобуса із АТП" за зарплатню "карлачіть", коли можна "сшибать бабло і сєбє і хазяіну" на власній чи "хазяйской маршруткє", отримуючи щоденний прибуток в розмірі трьох пенсій бабці з пільгами, яких "маршрутчікі" копняками викидують з маршруток!
Замість державного комунального громадського транспорту роль "громадського транспорту" грають тепер "маршруткі".
Вже на початок ХХІ століття "маршруткі" повністю витіснили нормальні автобуси як з міських, так і з міжміських регулярних рейсових перевезень. Нині зустріти справжній автобус можна з таким же успіхом, як і зустріти динозавра.
Все б нічого, ось тільки рівень смертності пасажирів "маршруток" в Україні є найвищим у Європі.
Щомісяця на дорогах України гине близько 250 людей, половина, якщо не більше — пасажири маршруток...
Кривавий рахунок літа
Ситуація з пасажирськими перевезеннями в Україні вкрай незадовільна — нормальних автобусів міського і міжміського типу просто не існує, компанії-перевізники знаходяться у приватних руках і вимивають щороку від 50 до 100 мільярдів гривень в тінь, пасажирські перевезення здійснюють вкрай аґресивні особи з вулиці, котрих складно назвати водіями. Все це є величезним корупційним полем з багатомільярдними тіньовими прибутками.
Найгірше те, що ледь не щодня в аваріях так звані "маршрутчікі" вбивають людей...
Навіть на лінії фронту зараз гине менше людей, аніж в маршрутках!
Все це чомусь нагадує війну бидла проти людей.
20 липня 2018 року Україну сколихнула "чорна п'ятниця" з низкою смертельних аварій за участі маршруток. За одну добу загинуло 26 людей... Липень взагалі виявився доволі кривавим на трощі з маршрутками...
СМЕРТЕЛЬНІ ДТП МАРШРУТОК (тільки деякі останні, липень 2018)
• 20.VII.2018: МАСОВА СМЕРТЕЛЬНА ДТП НА ЖИТОМИРЩИНІ: ПІДСУМКОВИЙ СЮЖЕТ «5 КАНАЛ»
• 20.VII.2018: Смертельна ДТП на Миколаївщині: загинули 5 білорусів
• П'ятнадцять осіб загинули у автокатастрофах — Сюжет «ТСН»
• 27.VII.2018: На Буковині маршрутка зіткнулася з потягом: 2 загиблих, 7 постраждалих
• В Запорожжі маршрутка вбила пішохода і збила стовб
• 12.VII.2018: Потрійна ДТП за участю маршрутного таксі «Дніпро-Павлогад»
• 7.VII.2018: Смертельна ДТП. На Дніпропетровщині мікроавтобус зіткнувся з вантажівкою — «ТСН»
(Цікавий прийом "журналістів" — "забути" вказати, що мікроавтобус був рейсовою маршруткою).
• Смертельні дороги: як боротися з ДТП в Україні?
• „Не возять, а вбивають. Небезпечні українські маршрутки“ — «Факти »ICTV
• В Україні щороку під час ДТП за участю маршруток гине 70-80 людей, близько 800 втрачають своє здоров’я
Щоразу після гучних та резонансних смертельних аварій за участю маршруток починаються гучні й показові "перевірки".
На телевізори вилазять насуплені мармизи чиновників, грізно махають руцями, обіцяють раз і назавжди покінчити з маршрутками, покарати всіх винних. Миттєво після цього провладні фарисеї геть все забувають, так звані "перевірки" пари десятків маршруток на телекамери для вечірніх новин за тиждень сходять нанівець і всі "забувають" про проблему до наступної резонансної аварії з багатьма смертями. І потім знову все це починається по новому колу: насуплені мармизи чиновників, суворі накази, обіцянки ретельних перевірок і усунення недоліків... І так щоразу...
В липні із "грізними" заявами вийшли міністр інфраструктури і транспорту Володимир Омелян, а через тиждень після житомирської аварії сам прем'єр-міністр Володимир Гройсман.
Все як завжди: суворі намурмосені вирази обличч, суворі вказівки, "карати-перевіряти"...
Прем'єр Гройсман може скільки завгодно суворо прясти вухами, але є одне але...
Все були би файно, ось тільки "Особливий наказ" прем'єр-міністра Гройсмана про перевірки перевізників, покладений на контролюючий орган мінінфраструктури "Укртрансбезпека" цей самий контролюючий орган виконати не може через ..."мораторій на перевірку перевізників", прийнятий ...у 2014 році.
Ще раз: перевіряти перевізників забороняє "мораторій", прийнятий депутатами Верховної Ради вже після Майдану, в 2014 році!
Абсурд: Держава не має права перевірити цілу орду приватних "компаній-пєрєвозчіков", котрі щонайменше 50 мільярдів гривень щороку вимивають з країни в тіньові прибутки на свої кишені, а деякі фахівці транспортних перевезень говорять, що вимивається щороку до 100 мільярдів гривень з Держави! Але перевірити Держава цих зухвалих грабіжників не може через "мораторій перевірки перевізників", прийнятий депутатами Верховної Ради!
Тому, "Укртрансбезпека" максимум що може, це перевіряти самих "маршрутчіков", а "компаніі-пєрєвозчікі" у нас недоторканні! І зняти цей незаконний "мораторій" може тільки Верховна Рада.
Можна подумати, що ані Гройсман, ані Омелян не знають про "мораторій"?
Та шо ви таке кажете! 🙂
Чудово вони знають і про незаконний "мораторій", і чудово знають, що ніхто під Верховно-Радянським Куполом не скасує незаконний "мораторій", позаяк, хто ж буде різати курку з золотими яйцями — від 50 до 100 мільярдів тіньових прибутків щороку!
Можливо, саме тому в останніх "грізних" заявах від Омеляна та Гройсмана ані слова не було сказано про заміну маршруток на справжні, нормальні, сучасні, ВЕЛИКІ АВТОБУСИ МІСЬКОГО І МІЖМІСЬКОГО ТИПУ!
Послухайте півгодинний "бла-бла-кар" — ані слова про необхідність заміни маршруток на АВТОБУСИ!
Бо ніхто НЕ зацікавлений в заміні маршруток на нормальні автобуси!
Хто ж покриває "мафію маршрутчіков-пєрєвозчіков"?
З яким же успіхом проводяться перевірки? Та практично з ніяким.
Серпень довів, що кількість аварій і зухвалість "маршрутчіков" навпаки підвищились...
Після останніх резонансних аварій за участі маршруток з великою кількістю загиблих людей вже через тиждень резонанс в медія-просторі вщух. Всі геть забули за небезпеку від маршруток і "маршрутчіков", позаяк вихідні, море, літо...
Немає сенсу вкотре публікувати всі ці жахливі фото з місця смертельних аварій маршруток, з металобрухту котрих витягають понівечені тіла людей... Це все одно нічого не змінить...
Тим часом аварії з маршрутками тривають щодня, смертельні в тому числі. Щоправда, намітилась цікава тенденція — на деяких телеканалах тепер не згадують, що в аварію потрапила рейсова маршрутка міжміського сполучення, а просто кажуть "мікроавтобус". Та й "маршрутчікі" вочевидь пройшли якийсь внутрішній "маршрутніцкій" інструктаж: під час аварій першим ділом зривають табличку з маршрутом і держномери. Крім того, з нових хитрощів у "маршрутчіков" — поява табличок "нерегулярні перевезення" — тобто, це означає що маршрутка, задіяна на регулярному міжміському рейсі з табличкою "нерегулярные перевозки" не вважається рейсовим маршрутом, а пасажирів в салоні "маршрутчік" назве "родствєннікамі" в разі перевірки.
В серпні МАЙЖЕ ЩОДНЯ відбуваються смертельні аварії з маршрутками...
СМЕРТЕЛЬНІ ДТП МАРШРУТОК (тільки деякі, серпень 2018)
• 2.VIІI.2018: Смертельна ДТП на Одещині: зіткнулися легковик і маршрутка
• 3.VIІI.2018: ДТП на Чернігівщині: перекинувся автобус з дітьми, є постраждалі
• 6.VIІI.2018: Люди повилітали: смертельна ДТП з маршруткою під Києвом
• 7.VIІI.2018: Водій легковика "Ауді" врізався в автобус - 2 пасажири загинули
• 10.VIІI.2018: Жахлива смертельна аварія з маршруткою на Запорожжі
Моторошна аварія на Запорожжі
10 серпня 2018 року на Запорожжі поблизу села Кам'янське, на ділянці траси міжнародного значення "Харків — Сімферополь" між Запорожжям і Василівкою трапилась моторошна аварія: некерована вантажівка "КамАЗ" з Краматорську знесла маршрутку з дітьми...
Внаслідок аварії станом на 11.VIІI.2018 загинуло 7 людей — 1 доросла людина і 6 дітей. Безпосередньо на місці трагедії загинули 1 дорослий і 4 дітей, хлопчик помер по дорозі в шпиталь, ще одна дитина померла наступного дня в шпиталі.
Щоправда, масова загибель дітей в маршрутці не викликала такого резонансу, як аварії в липні...
Нікому не цікаво, всі на морях...
Судячи з відео, де зафіксована мить зіткнення "КамАЗ"у і маршрутки з дітьми — винні обидва: маршрутка з великою швидкістю рухалась фактично по розділовій відмітці, а водій вантажівки ймовірно задрімав і проґавив вигин траси. Обидва летіли з шаленою швидкістю...
Причин у цієї жахливої аварії ціла купа.
По-перше, вочевидь, 31-річний водій вантажівки з Краматорська певно їхав всю ніч, щоби доставити оснащення ахмєтовської "Метінвест" на Запорізьку АЕС в Енергодар, в обід почало припікати сонце, ось і задрімав за кермом. Навіть якщо на секунду-дві задрімав — цього достатньо...
Чому на таку відстань відрядження не було два водія у вантажівці, щоби змінювати одне одного — відповідь всі знають. Чому водій вочевидь заснув — теж зрозуміло, бо їхав без відпочинку. Версія про одночасну відмову рульової і гальм звучить недолуго. Що роблять на наших дорогах ще совєтські" "КамАЗи" — питання взагалі риторичне.
По-друге, на відео видно, як маршрутки на небезпечній ділянці траси просто летять по розділовій відмітці. Першу маршрутку і зніс некерований "КамАЗ"... Друга встигла уникнути фатального удару... Інакше там була би троща з двох маршруток одночасно!
Маршрутка з рейсом "Кирилівка — Запоріжжя" теж не мала права на перевезення, хоча всі телеканали встигли заявити, що "у водія з документами все гаразд", але наступного дня голова Нацполіції України заявив: "Водій мікроавтобуса не мав жодних дозвільних документів на перевезення пасажирів"...
Та тут на Запорожжі 100% маршруток з порушеннями! А тепер вони ставлять собі таблички "нерегулярные перевозки", мовляв, це не рейсовий маршрут і в салоні "всє родствєннікі"...
"Укртрансбезпека", як там ваші перевірки, успішно тривають?
Міністерство інфраструктури України, то що, коли замість "маршруточок" з'являться нарешті цивілізовані ВЕЛИКІ АВТОБУСИ міського і міжміського типу?
Великий автобус це не мікроавтобус. Можливо автобус не перекинувся би, пасажири не загинули б. Сучасний автобус міжміського типу за євростандартами мусить мати паски безпеки, а за європейськими правилами діти всі мають бути зафіксовані в кріслах пасками безпеки. Тобто, це ще більше зменшило би ризик смертей.
Та й взагалі, в автобусі менше шансів великої кількості смертей, бо автобус пристосований для перевезення пасажирів, має стаціонарні закріплені крісла, має аваріні виходи, тощо.
Перероблена з вантажного бусіка "маршрутка" це смертоносна м'ясорубка на колесах. Закріплені двома саморізами крісла впритул одне до одного під час аварії перетворюються на трощу зі шпичаків, якими протикає людей наскрізь, немов вилами. Аварійного виходу вантажна маршрутка не має, позаяк задні двері заблоковані рядом задніх сидінь, а через саморобні люки не виберешся.
Але питання про заміну маршруток на нормальні ВЕЛИКІ АВТОБУСИ МІСЬКОГО І МІЖМІСЬКОГО ТИПУ в міністерстві інфраструктури і транспорту навіть не стоїть!..
Ну і третя з головних причин трагедії — те, що зветься "траса"...
Ділянка траси міжнародного європейського значення Є-95 "Харків— Сімферополь" між Запорожжям і Василівкою є взагалі найнебезпечнішою: пагорби й глибокі яри, крізь які проходить НЕ РОЗДІЛЕНА НА ДВІ СМУГИ вузенька і забита транспортом "траса" до моря зі жвавим рухом. До того ж, ця з дозволу сказати "траса" востаннє ремонтувалась ще за совєтських часів бровами брєжнєва...
Траса — це ділянка між Дніпром і Запорожжям: розділені смуги напрямку з відбійниками, траса після капітального ремонту (це позитивний результат реформ, ось тут плюс мінінфраструктури, хоча це радше досягнення Президента, який особисто контролював ремонт саме цієї ділянки, щоб не розікрали західні інвестиції. Роботи виконували турецькі компанії, траса ідеальна!)
А тут не траса, а смертельний полігон: складна ділянка без розділених смуг напрямку, не кажучи вже про жахливий стан покриття. Це також одна з причин всіх аварій, що відбуваються щодня на цій ділянці.
Попри небезпеку і кепську дорогу, всі летять немов скажені, вилітаючи на зустрічну смугу. Цю ділянку траси взагалі треба перебудовувати, або ліпше будувати нову ділянку з розділеними смугами.
З власного досвіду: доки проїдеш ділянку між Запорожжям і Василівкою, сивієш і молишся, навіть якщо атеїст...
У моторошній автотрощі під Кам'янським в маршрутці загинули діти з містечка Хирів, що під Старим Самбором на Львівщині...
Вчителька возила дітей на море в Кирилівку, внаслідок аварії загинули її двоє племінників і 6-річний син, старший хлопчик разом з мамою потрапив до реанімації у вкрай важкому стані і за інформацією деяких медія він став сьомою жертвою смертельної аварії, будемо сподіватись це не так...
Двоє діток були запорожцями...
Співчуття родинам загиблих дітей...
Українці, не користуйтесь "маршруткамі".
Користуйтесь залізницею, там смертність дорівнює нулю...
"Совєтська рулєтка" — чи є альтернатива?
На жаль, Українці ЩОДНЯ МУСЯТЬ користуватись "маршруткамі", позаяк іншої альтернативи просто не існує!
Щодня Українці ЗМУШЕНІ грати в смертельну гру "совєтская русская рулєтка" — це коли в повному барабані револьвера один патрон відсутній, а тебе змушують приставити зброю до скроні, прокрутити барабан і натиснути гачок... Ти сідаєш у роздовбану вантажну маршрутку-скотовозку і не знаєш достеменно, вийдеш з цієї труни на колесах живим, чи ні...
На додачу до цього, ти отримаєш цілий шквал матюків від "воділы-маршрутчіка", будеш змушений слухати на всю потужність динаміків "русскій шансончік" з "тюрємнай рамантікай пра тюрьму і пацанов", і тихенько молитися, слухаючи як в цьому "летючому голандці" на шаленій швидкості кожна деталь тарантаса бореться за своє життя самостійно, жалібно підвиваючи і підскавкуючи на ямах, крізь які "под шансончік" летить "воділа-маршрутчік"...
Спробуєш робити зауваження — підеш пішки, або отримаєш напад бидлотварини з кулаками.
Бо у нас "маршрутчікі" це не люди, а людиноподібні бидлотварини, сепаратисти, українофоби, злочинці і вбивці.
"Маршрутчіков" треба ліквідовувати фізично як найбільш небезпечну заразу суспільства. (Даруйте за емоційність, накипіло!)
В Україні роль міського громадського транспорту взагалі виконують "маршруткі", і позбавитись їх, схоже, неможливо, бо ж "мафія бєзсмєртна"...
Міжміський громадський транспорт на 99% теж "маршруткі"...
Щодня "маршрутчікі" вбивають людей...
І їм за це жодного покарання!..
Маршрутчікі повинні бути ліквідовані як клас!
Автобусне сполучення повинно здійснюватись АВТОБУСАМИ МІСЬКОГО І МІЖМІСЬКОГО ТИПУ, а не бидломаршруткамі з бидловоділамі-маршрутчікамі.
Маршрутки — це рівень Банґладеш, Ніґерії та РФ.
Альтернатива маршруткам є у вигляді залізниці...
Так, "Укрзалізниця" у нас теж не фонтан: старезний рухомий склад потягів, роздовбані вагони, роздовбана залізниця, провідниці лазять у спідницях... Так, потяги повзуть як черепахи, ходять хто-зна як, незручно і нелогічними маршрутами, квитки придбати складно, до вокзалу добратись треба, там хижа нереформована залізнична мєнтовка хижо споглядає, з кого б збити грошенят... Так, таке ж хамство і матюжжя від провідників, як і від маршрутчіков... Так, сморід сечі з туалету на пів-вагону і стійкий штин від спітнілих панчох, засцяні матраси в плацкарті, хтось жере ковбасу і додає амбре... Що ж, кому комфорт — тому в купе...
Але!.. Але смертність на залізниці дорівнює нулю! Шанс доїхати з одного кінця України в інший є...
І це поки що єдина альтернатива міжміським пасажирським перевезенням "на маршруточкє" замість автобусу.
Насправді, "Укрзалізницю" реформувати треба, це очевидно. Заскорубла з совєтських часів структура, що все ще послуговується совєтським адміністративним поділом з совєтськими назвами на кшталт "юґа-западная ЖД". Втім, реформа залізниці передбачає заміну рухомого складу, капітальний ремонт чи повну перебудову залізничної мережі (а хоча б під євростандарт залізниць). Залізницею повинні курсувати сучасні потяги, а не совєтско-ҐДРовскіє вагони "Аммендорф" 1970-х років на совєтьских локомотивах колишнього Луганського локомотивного заводу. Але у вищих відомствах по-своєму бачать "реформу", бажаючи перетворити державне підприємство на низку приватних "фірм-пєрєвозчіков", тобто, знищити залізницю, як знищено ЛАЗ, знищити залізничний громадський транспорт, як знищено автобусний громадський транспорт... Всю цю корупцію з пасажирськими перевезеннями й транспортом покриває ціла низка нардепів під Верховно-Радянським Куполом! Саме тому "немає політичної волі" до рішучої реформи транспорту. І не буде, бо ці ненажери не зацікавлені в європейській реформі.
Саме тому в міністерстві інфраструктури і транспорту взагалі не йде мова про заміну маршруток на сучасні великі автобуси міського і міжміського типу, бо в цьому в першу чергу не зацікавлені чисельні "фірми-пєрєвозчікі", яких покриває мінінфраструктури! Бо хто ж зацікавлений різати курку, яка несе золоті яйця!? Ану ж-бо, щороку 100 мільярдів гривень в обхід бюджету Держави! І саме тому ті крихти державних комунальних підприємств-перевізників ледь жевріють і згасають, бо можливості оновити свій автопарк у них просто немає і не буде! Бо так звані "тендеры на пєрєвозкі" по всій країні постійно виграють одні й ті ж "фірмы-пєрєвозчікі", власники котрих мають окрім окрім однієї легальної по десятку нелегальних "фірм" з роздовбаними маршруткамі, і чхати вони хотіли на оновлення автопарку та безпеку пасажирів!
Просте питання до контролюючого органу міністерства інфраструктури і транспорту "Укртрансбезпека" в їх офіційній сторінці в соцмережі "Коли в Україні з'являться нормальні ВЕЛИКІ АВТОБУСИ МІСЬКОГО І МІЖМІСЬКОГО ТИПУ?" — і відповідь була передбачуваною:
"Повноваження Міністерства інфраструктури — прописати правила доступу до ринку. А от на те, щоб міняти автопарк у них немає повноважень." — відповідає прес-секретар "Укртрансбезпека".
Вочевидь, під хитромудрою сентенцією про "регулювання ринку" мається на увазі "пиляти бабло".
Отже, бачимо цілковито імпотентну структуру "міністерства розкрадання державних коштів", котрі існують за рахунок платників податків, яких вони своїми діями щодня вбивають у маршрутках, котрі вони покривають і не збираються прибирати, бо втратять можливість щороку красти 100 мільярдів гривень! При чому, для всіх тих, хто живиться за рахунок "бізнесу перевезень" ця сума — це так, "копійки", щоб вистачало на відпочинки по Лазуровим узбережжям.
А мовчазні громадяни й надалі будуть мовчки їздити в роздовбаних маршрутках з бидломаршрутчікамі, періодично перетворюючись на фарш з крові й придорожньої пилюки.
Бо ж, бачте, в мінінфраструктурі "повноважень немає"!
В цій країні ні в кого немає ніяких повноважень! Мінінфраструктури "не має повноважень", "Укртарнсбезпеки" "не має повноважень", недореформована мєнтополіція "не має повноважень" — всі "не мають повноважень"...
"Всьо рішає бабло!"..
Відтак, вельмишановне панство, Українці, по можливості, намагайтесь не користуватись міжміськими "маршруткамі", а краще подумайте про власну безпеку, про життя себе і своїх дітей, та краще вирушайте у подорожі країною залізницею. Вартість навіть дешевша, аніж у "маршруток", подекуди суттєво дешевше. Так, комфорт не на рівні, а хіба в "маршрутках" є комфорт, коли коліна підпирають підборіддя? Тхне у вагонах не гірше, аніж у маршрутках, та принаймі у вагоні можна хоч якось скористатись туалетом, якщо вже припече. А ще можна лягти, хоч і на верхню полицю, і спати в ночі лежачки, а не сидячки корчем і підпираючи колінами підборіддя.
А головне — на залізниці шанс доїхати живим є!
Смертність пасажирів на залізницях дійсно практично нульова, хіба що у випадках форс-мажорів, або коли чергова "маршрутка" кинулась під потяг на переїзді.
Не грайте в "совєтську русскую рулєтку".
Не платіть "маршрутчікам" за власну смерть.
Бережіть себе і своїх дітей.
Подорожуйте залізницею.
© Дмитро Дзюба
12—14.VIІI.2018
© «Порохівниця»